|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۲۵۷۶۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۴
رئیس سابق اداره اطلاعات ملی لهستان گفت: دبیرکل جدید ناتو و رئیس جمهوری جدید لهستان قرار است درباره برون رفت نشست سپتامبر سال جاری میلادی ناتو که در ولز،‌ انگلیس برگزار شد، به گفت‌وگو بپردازند.

دبیرکل جدید ناتو قرار است امروز (دوشنبه) با مقام‌های لهستان دیدار کند و درباره تقویت جبهه شرقی ائتلاف و ایجاد نیروهای واکنش سریع به گفت‌وگو بپردازد.

به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، ینس استولتنبرگ، دبیرکل جدید ناتو قرار است با برونیسلا کوموروسکی، رئیس جمهوری اوا کوپاچ، نخست وزیر، توماس سیمونیاک، وزیر دفاع و گرزگوزر شیتنا، وزیر امور خارجه لهستان دیدار کند.

وی همچنین قرار است از پایگاه هوایی لاسک که سربازان ناتو در عملیات آن شرکت دارند، دیدن کند.


تمرکز اصلی این گفت‌وگوها درباره فعالیت‌هایی با هدف تقویت جبهه شرقی از طریق حضور دائم نیروها در مانورهای مرزی کشورهای منطقه، ایجاد نیروهای واکنش سریع و بسط زیرساخت‌هایی برای جابه جایی سربازان است.

وی ادامه داد: هیچ شکی نیست که مساله مهم تعلیق در مسائل مربوط به بودجه دفاعی در اروپاست. ما فکر می‌کنیم که مساله بسیار مهمتر تقویت روابط میان آمریکا و اروپاست. انتظار داریم که دبیرکل جدید ناتو که پیشتر نخست وزیر نروژ بود، تهدیدهایی را که اروپای شرقی با آن روبه‌روست به خوبی بداند و از آن‌ها آگاه باشد.

وزیر دفاع لهستان نیز گفت، استولتنبرگ با سفر به لهستان که میزبان نشست آتی ائتلاف ناتو در 2016 خواهد بود، بر این مساله تاکید می‌کند که شرق برای ناتو یک اهمیت محسوب می‌شود.

ائتلاف ناتو توافق کرده تا به استقرار 10 هزار نیروی واکنش سریع بپردازد که قادرند ظرف دو یا پنج روز در هر نقطه از جهان مستقر شوند.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین