کد خبر: ۲۵۷۶۳۱
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۹
با وجود بسته بودن جاده هراز در روزهای اخیر، عوامل راهداری بخش لاریجان در تلاش برای پاکسازی سطح جاده و برقراری دوباره تردد در این جاده هستند و تاکنون حدود ۸۰ درصد از حجم سنگ وشن موجود از سطح این جاده پاکسازی شده است.
بخشدار لاریجان آمل گفت: با تلاش‌های انجام شده بیش از ۱۰ روستایی که در دو روزگذشته با سیل مهیب مواجه شده بودند، راه ارتباطی و جریان برق دراین روستاها برقرار شده است.

رضا مقدم اظهار داشت: هم اکنون در راه ارتباطی و هم برق روستاهای " لوت، کهرود، ناندل" و چندین روستای واقع در دهستان دلارستاق در بخش لاریجان که درگیر سیل دو روز گذشته شده بودند، با تلاش ساکنان این روستاها و نیز بسیج تمامی امکانات دستگاه‌های اجرایی شهرستان راه ارتباطی این روستاها بازگشایی و برقرار و برق نیز وصل شد.

وی اضافه کرد: در پی جاری شدن سیل دو روز گذشته در بخش لاریجان، بیشتر زمین‌های زراعی و باغی درختان سیاه ریشه و نیز سردهنه های در مسیر سیلاب دچار خسارت جدی شده که برآورد خسارت‌ها توسط کارشناسان مربوطه در حال انجام است.

ریزش سنگ در سه مسیر جاده هراز

بخشدار لاریجان آمل همچنین با اشاره به اینکه تداوم بارش‌های شدید باران در روزهای گذشته در این بخش باعث جاری شدن حجم زیادی از انباشت سیلاب به سطح جاده اصلی هراز شده بود، افزود: هم اکنون در کیلومتر ۴۵ تا ۵۵ جاده هراز بیشتری آورده‌های ریزش شن و ماسه به سطح جاده را داشته و باعث بسته شدن جاده هراز از روز دوشنبه تاکنون شده است.

مقدم ادامه داد: با وجود بسته بودن جاده هراز در روزهای اخیر، عوامل راهداری بخش لاریجان در تلاش برای پاکسازی سطح جاده و برقراری دوباره تردد در این جاده هستند و تاکنون حدود ۸۰ درصد از حجم سنگ وشن موجود از سطح این جاده پاکسازی شده است.

وی با اشاره به اینکه هنوز به طور دقیق نمی‌توان اعلام کرد که جاده هراز از کی باز خواهد شد، یادآورشد، تا زمان پاکسازی کامل سطح جاده و اطمینان از امنیت کامل برای حفظ جان وسلامتی رانندگان عبور، اطلاع رسانی خواهد شد.

بیش از ۱۵ هزار نفر جمعیت در حدود ۸۰ روستا بخش کوهستانی لاریجان از توابع شهرستان آمل سکونت دارند.

این بخش در مسیر اصلی جاده پرتردد هراز که ۱۱۰ کیلومتر آن از آمل تا محدوده استان تهران را شامل می‌شود، واقع شده است.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین