|
|
امروز: يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۲
کد خبر: ۲۵۷۵۹۵
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۹
بهروز کارخانه با بیان اینکه در مجموع ۴۲۴ مورد عملیات صورت گرفت از اسکان اضطراری ۵۹۱ نفر در استان همدان خبر داد و گفت: در انجام عملیات امدادی ۱۹ مورد آمبولانس به کار گرفته شد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان با اشاره به حضور ۳۱۹ نفر نیروی امدادی در قالب ۱۰۱ تیم در عملیات روزهای اخیر از اسکان اضطراری ۵۹۱ نفر در استان همدان خبر داد.

 بهروز کارخانه‌ای شامگاه سه شنبه در ستاد مدیریت بحران استانداری همدان با اشاره به حضور ۳۱۹ نفر نیروی امدادی در قالب ۱۰۱ تیم در عملیات روزهای اخیر اظهار داشت: ۱۰۷ عملیات در ملایر، ۹۸ عملیات در نهاوند، ۹۱ عملیات در کبودرآهنگ، ۵۹ عملیات در همدان و ۶ عملیات در شهرستان رزن انجام شد.

بهروز کارخانه با بیان اینکه در مجموع ۴۲۴ مورد عملیات صورت گرفت از اسکان اضطراری ۵۹۱ نفر در استان همدان خبر داد و گفت: در انجام عملیات امدادی ۱۹ مورد آمبولانس به کار گرفته شد.

وی افزود: طبق آمار جمعیت هلال احمر استان همدان ۳۱۳۵ نفر در این بارش‌ها آسیب دیدند و به ۲۸۸۴ نفر امداد رسانی شد که در پی این اقدام ۶ نفر مصدوم نیز به مراکز درمانی منتقل شدند.

اعزام ۴۸ امدادگر به استان‌های سیل زده

وی از اعزام ۴۸ امدادگر به استان‌های سیل زده و ۳۹ امدادگر به استان لرستان خبر داد و گفت: اقلامی از جمله ۱۴۰۰ تخته چادر، یک هزار تخته پتو و هزار و ۵۰۰ بطری روغن به لرستان ارسال شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان گفت: همچنین ۲ هزار تخته موکت و ۱۴۰۰ بسته غذایی ۷۲ ساعته نیز به گلستان فرستاده شد و علاوه بر آن ۵ هزار بسته وعده غذایی نیز برای استان همدان تهیه شده است.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان نیز با تقدیر از همراهی و همدلی تمام مسئولان به منظور خدمات‌رسانی به مردم اظهار کرد: نیروهای بسیج و سپاه پا به پای مسئولان نقش‌آفرینی کردند تا بارندگی‌های سیل‌آسا منجر به بروز بحران در استان نشود.

سردار مظاهر مجیدی با بیان اینکه گردان‌های بیت‌المقدس در نقاط مختلف استان در حال خدمات‌رسانی به مردم بودند، گفت: ۳۰ گروه جهادی پای کار بودند ضمن اینکه امکانات گروه مهندسی سپاه نیز وارد عرصه شده بود.

کار بازسازی گمیشان به همدان سپرده شد

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان در ادامه سخنانش با بیان اینکه سپاه استان همدان به عنوان معین گلستان انتخاب شده و کار بازسازی گمیشان نیز به ما سپرده شده است، افزود: طی فعالیت‌های انجام شده از دیروز سطح آب در این منطقه پایین آمده و به محض بهبود شرایط نسبت به ساخت و ساز اقدام خواهیم کرد.

وی با اشاره به ارسال محموله‌های مورد نیاز به این منطقه گفت: در همان روزهای اول اعلام نیاز با کمک خیران و مردم نسبت به تأمین مایحتاج مورد نیاز اعم از وسایل گرمایشی، مواد غذایی و ابزار و آلات کار مانند ۲ هزار عدد بیل دستی، ۱۶۰۰ عدد کلنگ، چکمه و۶ هزار کیلوگرم مواد غذایی اقدام شد.

وی از استقرار دو تیم پزشکی به همراه یک دستگاه آمبولانس در گلستان خبر داد و گفت: برای منطقه سیل‌زده لرستان نیز دیشب دو محموله مواد غذایی و کنسرو ارسال شد.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان بیان کرد: در خوزستان نیز بنا به اعلام این استان، دو اردوگاه شهید باکری و شهیدمسعودیان فعال شده و کار خدمات‌رسانی در حال انجام است.

وی گفت: با وجود این شرایط، در سطح استان با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته نسبت به اعزام ۱۱ هزار نفر به اردوهای راهیان نور اقدام شد و به لطف خدا هیچ مشکلی در این زمینه نداشتیم.

برگزاری جلسات تخصصی برای بررسی امکانات مورد نیاز و تأمین آن برای مواقع اضطرار

سردار مجیدی از مسئولان به ویژه استاندار خواست با برگزاری جلسات تخصصی نسبت به بررسی امکانات مورد نیاز و تأمین آن برای مواقع اضطرار در سطح استان اقدام شود.

فرمانده انتظامی استان همدان نیز با تقدیر از اقدامات پیش‌دستانه مسئولان به منظور ممانعت از بروز بحران در استان اظهار کرد: ۵۰۰ واحد گشتی نیروی انتظامی در راه‌های مواصلاتی استان در حال خدمات‌رسانی بودند که حضور به موقع آنها در کمک به حل مشکلات بسیار تأثیرگذار بود.

سردار بخشعلی کامرانی‌صالح با اشاره به اینکه با وجود تردد بالای خودروها در راه‌های مواصلاتی شاهد کاهش تصادفات بودیم گفت: در حوزه تصادفات مشکل خاصی نداشتیم.

وی از استاندار خواست با شناسایی نقاط ضعف نسبت به رفع آنها برای آینده اقدام شود و افزود: با تأمین امکانات مورد نیاز به ویژه در حوزه ماشین‌آلات سنگین در مسیر کمک‌رسانی شاهد سرعت بیشتری خواهیم بود.

فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه باید نسبت به مدیریت حجم بالای بارندگی‌ها در استان اقدام می‌شد گفت: در آینده باید طوری مدیریت کنیم تا شاهد هدررفت آب نباشیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان نیز با بیان اینکه قبل از فرا رسیدن سال جدید پیش بینی‌های لازم انجام شده بود و بر همین اساس رودخانه حرم آباد در ملایر که چند سال در خشکی به سر می‌برد لایروبی شد و دریچه‌ها تخلیه شدند، گفت: با لایروبی انجام شده حجم آب ورودی به این رودخانه هدایت راحت‌تری داشت.

۴۰ مورد بند انحرافی ایجاد شد که در کاهش سرعت جریان آب مؤثر بود

منصور ستوده با بیان اینکه ۲۰ مورد تغذیه مصنوعی اجرایی شده بود که بخشی از سرعت آب را گرفتند، اضافه کرد: ۴۰ مورد بند انحرافی نیز ایجاد شد که این موارد نیز در کاهش سرعت جریان آب مؤثر بود.

ستوده گفت: مدیریت سدهای استان همدان نیز انجام شده و عوامل دست اندر کار به صورت ۲۴ ساعته پای کار هستند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان نیز در این جلسه با بیان اینکه شرایط بارش‌های اخیر در استان همدان با بارش‌های گذشته متفاوت بود و بدترین شرایط برای شبکه هوایی برق را شاهد بودیم، گفت: بارش‌ها در استان همدان از باران به برف تبدیل شد و همین اتفاق وزن سیم‌های برق را بالا برد و شکستگی تیرهای برق اتفاق افتاد.

سید مهدی شهیدی با اشاره به شکسته شدن ۹۰ تیر برق و سقوط ۳ ترانسفورماتور عنوان کرد: ۸۴ واحد عملیاتی برای رفع قطعی‌های برق پای کار بودند که با اقدامات انجام شده خاموشی‌ها در روستاهای استان همدان کاهش یافت.

وی گفت: در حال حاضر ۸ روستا در استان همدان برق ندارند که امیدواریم با احداث شبکه برق تا پایان امشب همه روستاها برق دار شوند.

۵۱۶ نیروی راهداری با ۱۸۵ دستگاه ماشین آلات عملیات پاکسازی محورهای ارتباطی را انجام داده‌اند
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان نیز با بیان اینکه طی ۳۰ سال گذشته ۵۱۶ نیروی راهداری با ۱۸۵ دستگاه ماشین آلات عملیات پاکسازی محورهای ارتباطی را انجام داده‌اند، عنوان کرد: انسداد راه و محورهای مواصلاتی صورت نگرفت و تنها در یک محور روستایی مشکل وجود دارد.

مصطفی پناهنده محور روستای قلعه جوق به راستگویان را دارای مشکل برشمرد و گفت: با توجه به احتمال طغیان رودخانه قره چای مسدود شدن راه نهاوند نیز دو ر از احتمال نیست که اکیپ‌ها برای جلوگیری از وقوع این رخداد در آن محور مستقر شده‌ان.

وی تأکید کرد: برای بازگشایی کامل محورهای روستایی اکیپ‌ها با تمام توان در تلاش هستند.


منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین