|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۸
کد خبر: ۲۵۷۵۵۹
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۱
«علی بیت‌اللهی» روز سه شنبه افزود:در پی وقوع سیل در بیشتر استان‌های کشور، با اینکه نیروهای امدادی در حالت آماده باش به سر می برند اما احتمال خطر لغزش زمین، فرونشست و فروریزش وجود دارد و ضروری است که آمادگی لازم وجود داشته باشد.
دبیر کارگروه ملی مخاطرات طبیعی در پی وقوع سیل در بیشتر استان های کشور، نسبت به فرونشست زمین در این استان ها،هشدار داد.

به نقل از وزارت راه و شهرسازی، «علی بیت‌اللهی» روز سه شنبه افزود:در پی وقوع سیل در بیشتر استان‌های کشور، با اینکه نیروهای امدادی در حالت آماده باش به سر می برند اما احتمال خطر لغزش زمین، فرونشست و فروریزش وجود دارد و ضروری است که آمادگی لازم وجود داشته باشد.

وی نشست زمین را مساله مهم تهران و سایر مناطق سیل‌زده مانند استان‌های گلستان، کرمانشاه، لرستان، خوزستان، همدان و استان‌هایی که زیرتاثیر بلندمدت آب سیلاب قرار می گیرند، دانست و افزود: بر اثر رطوبت و جذب آب، زمین مرطوب شده و حالت نرم می گیرد و احتمال نشست‌های موضعی به صورت نقطه‌ای و محلی در پای ابنیه‌ها و سازه‌ها مثل پل‌ها و ساختمان‌ها وجود دارد.

بیت‌اللهی ادامه داد: باید در خصوص سیلاب‌هایی که بر محیط‌های شهری، ابینه راهی، فرودگاه‌ها، راه‌آهن و غیره اثرگذار هستند، مراقبت شود تا بعد از سیلاب، رواناب ها موجب آسیب هایی بیشتر نشوند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین