|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۳:۳۳
کد خبر: ۲۵۷۴۷۱
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۷
حاجی زاده بیان کرد: به بعضی از محلات شهرهای مجاور نیز اعلام آماده باش شده و فرمانداران نیز به عنوان رؤسای شورای مدیریت بحران شهرستانها آماده هستند.
مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: به مردم اطمینان می‌دهیم که سدهای خوزستان از پایداری خوبی برخوردارند و جای نگرانی نیست.

کیامرث حاجی‌زاده در گفتگویی تلویزیونی در خصوص آخرین وضعیت خوزستان اظهار کرد: کارگروه مقابله با سیلاب خوزستان در آبان‌ماه تشکیل شد و در آن زمان با پیگیری‌های انجام شده، توانستیم با همراهی و همدلی و تعامل و ایثار مردم و هم‌افزایی بین اعضای شورای مدیریت بحران خوزستان، سیلاب‌های ویرانگری که از استان‌های بالادست خوزستان از چهارمحال و بختیاری، لرستان و ایلام و حوضه‌های آبریز بالادستی وارد سدهای ما شدند را مدیریت کنیم.

وی افزود: با رهاسازی آب از پشت سدها که از اوایل آذرماه شروع شد، تلاش شد سدهای خوزستان بتوانند در برابر این سیلاب‌ها دوام بیاورند و سیلاب‌های گذشته با کمترین خسارات و بدون تلفات جانی در استان خوزستان مدیریت شد.

حاجی زاده اظهار کرد: اما در حال حاضر فعالیت سامانه بارشی قوی در استان‌های بالادست و همچنین بارندگی‌های خوبی که در شمال و شمال شرق خوزستان داشتیم، باعث شد حجم آب پشت سدهای خوزستان به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش پیدا کند و به ناچار برای پایداری سدها و جلوگیری از زیر آب رفتن شهرها و روستاهای حاشیه رودخانه‌ها به ویژه حاشیه رودخانه‌های کارون بزرگ، دز و کرخه، دبی خروجی را افزایش دهیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر در سالن فرماندهی مدیریت بحران خوزستان به صورت لحظه‌ای تمام اتفاقات مربوط به استان خوزستان رصد می.شود، مخصوصاً وضعیت هواشناسی به صورت لحظه ای رصد و پایش می‌شود و همچنین وضعیت سدها چه از لحاظ میزان آورد، دبی خروجی، تراز و حجم قابل ذخیره و قابل خروج سدها در حال رصد است.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان افزود: بسیاری از مشکلات ممکن بود به بحران و ابربحران تبدیل شود ولی با آمادگی کاملی که داشتیم، از حوادث پیشگیری شد. در چهار ماه اخیر ۸۰۰ دستگاه ماشین آلات برای استحکام بخشی سیل بندها و دیواره ساحلی رودخانه‌ها اعزام شد که همچنان در مناطق مختلف حضور دارند و با همراهی همه دستگاه‌های اجرایی و نیروهای مسلح کار به نحو احسن در حال انجام است.

وی با اشاره به همراهی مردم مناطق سیلابی خوزستان در روزهای اخیر اظهار کرد: در ۴۸ ساعت گذشته ۳۵ روستا در استان خوزستان به صورت جزئی و یا کامل تخلیه شده اند. این امر برای پیشگیری انجام شده و آب تنها وارد چند روستا شده بود.

حاجی زاده بیان کرد: به بعضی از محلات شهرهای مجاور نیز اعلام آماده باش شده و فرمانداران نیز به عنوان رؤسای شورای مدیریت بحران شهرستانها آماده هستند.

وی ادامه داد: در بعضی شهرها نیز اردوگاه‌های اسکان اضطراری برپا شده و در بعضی شهرها نیز که ایمن هستند مناطق بهتری برای اسکان مردم در نظر گرفته شده است.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان افزود: امکانات لازم فراهم شده و همه نیروهای امداد و نجات خوزستان در حالت آماده باش هستند و حتی برای احشام کشاورزان و روستاییان در شرکتهای کشت و صنعت نیشکر جا در نظر گرفته شده و احشام به این اماکن منتقل شده و علوفه رایگان نیز تهیه شده است.

وی اظهار کرد: امیدواریم با همراهی مردم و همدلی بین مسئولان خوزستان بتوانیم این سیلابها که از سه استان چهارمحال و بختیاری، لرستان و ایلام در حال وارد شدن به سدهای ما هستند را کنترل کنیم.

حاجی زاده گفت: به مردم اطمینان می‌دهیم که سدهای خوزستان از پایداری خوبی برخوردارند و جای نگرانی نیست.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان افزود: کنترل آبگرفتگیهایی نیز که در کلانشهر اهواز ایجاد شده با مدیریت صحیح و دقیقی که اعضای شورای مدیریت بحران خواهند داشت، به نتیجه خواهد رسید.


منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین