|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۳
کد خبر: ۲۵۷۲۸۳
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۴
استاندار البرز با تاکید بر اینکه بارش‌های بهاری را باید جدی گرفت تا غافلگیر نشویم، افزود: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مأمور به پیگیری در خصوص ساخت و سازهای غیرمجاز مسیر نهر و اجرای طرح روان آب‌ها در این مسیر است.
 استاندار البرز با تاکید بر اینکه لحظه به لحظه اقدامات اعضای ستاد بحران استان را رصد می‌کنم، گفت: به دنبال مچگیری نیستیم بلکه با نظارت‌های صورت گرفته در صدد افزایش آمادگی دستگاه‌ها و پیشگیری از بروز خسارات جانی و مالی هستیم.

 عزیزالله شهبازی در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان که بعدازظهر شنبه - ۱۰ فروردین - به منظور بررسی اقدامات صورت گرفته در بارش‌های اخیر و اتخاذ تدابیر لازم جهت پیشگیری از بحران ناشی از بارش‌های شدید روزهای آینده برگزار شد، افزود: از صمیم قلب قدردان همراهی و پای کار بودن اعضای ستاد مدیریت بحران استان هستم.

وی ادامه داد: نماینده محترم ولی فقیه در استان و نمایندگان محترم البرز در مجلس شورای اسلامی نیز با نظارت دقیق بر روند امور، از اقدامات ستاد مدیریت بحران استان طی بارش‌های اخیر قدردانی کردند.

شهبازی گفت: سیل حادثه آفرین شیراز بر اثر ۱۸ تا ۲۲ میلیمتر بارندگی رخ داد ولی میزان بارش‌ها در البرز بر اساس آخرین گزارش‌ها به طور متوسط ۴۰ میلیمتر و در مناطقی همچون چالوس و طالقان بین ۵۸ تا ۶۰ میلیمتر بوده که به لطف خدا و تعامل مجموعه اعضای ستاد بحران، حادثه‌ای در بر نداشت.

وی افزود: با هماهنگی‌های صورت گرفته برای امنیت مردم جاده چالوس که مستعد ریزش کوه و رانش زمین بود به مدت سه روز بسته شد.

وضعیت سدهای البرز تحت کنترل است

استاندار البرز با بیان اینکه اکنون در استان‌های شمالی و جنوبی، مسئولان درگیر خطرات پیش رو و خسارات سیل گذشته هستند، اضافه کرد: آب منطقه‌ای البرز آمادگی مدیریت سدهای امیرکبیر و طالقان را دارد از این رو طی نامه‌ای از وزیر نیرو این درخواست مطرح شد.

وی گفت: آب‌های سدهای امیرکبیر و طالقان از اواسط دی ماه سال گذشته به منظور گنجایش سیلاب‌های احتمالی، رهاسازی شد و اکنون مانعی در این راستا وجود ندارد.

تمامی مرخصی‌ها تا ۱۷ فروردین لغو می‌شود

شهبازی افزود: با توجه به پیش بینی‌های صورت گرفته و احتمال بروز سیل و سیلاب در نقاط مختلف استان، تمامی مرخصی‌ها لغو شده و تمامی مسئولان و کارکنان دستگاه‌های خدماتی و امدادی تا ۱۷ فروردین باید در محل خدمت خود حضور داشته باشند.

وی به بازدید روز گذشته از نهر دلمبر اشاره کرد و گفت: باید حق این نهر را بگیریم چراکه ساخت و سازهای صورت گرفته در مسیر این رودخانه، مسیر آب را منحرف کرده و هر لحظه احتمال بروز حوادث جدی وجود دارد.

استاندار البرز با تاکید بر اینکه بارش‌های بهاری را باید جدی گرفت تا غافلگیر نشویم، افزود: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مأمور به پیگیری در خصوص ساخت و سازهای غیرمجاز مسیر نهر و اجرای طرح روان آب‌ها در این مسیر است.

وی با بیان اینکه خطر در کمین است، عنوان کرد: باید در نظر داشته باشیم که با توجه به پیش بینی‌های صورت گرفته یا درگیر حوادث ناشی از سیل می شویم و یا باید به کمک سایر استان‌های بشتابیم.

شهبازی گفت: باید تمهیدات لازم برای پشیگیری از بروز حوادث در مسیر بیلقان، آتشگاه و نقاط خطرپذیر سایر شهرستان‌ها اندیشیده شود.

وی افزود: باید اماکن مناسب برای اسکان مردم در مواقع بروز سیل را احصا کرده و در موقع لزوم مورد استفاده قرار دهیم.

استاندار البرز خاطرنشان کرد: ضرورت دارد در نقاط خطرپذیر همچون نهر دلمبر، پست‌هایی مجهز برای اقدام به موقع در جهت بازسازی مسیر آب استقرار پیدا کنند.

وی با تاکید بر ضرورت اطلاع رسانی دقیق و اعلام هشدارهای لازم، گفت: تمامی مسئولان استان اعم از اعضای ستاد بحران استان و شهرستان‌ها در شهرها و روستاهای استان در آماده باش کامل باشند.

شهبازی با اشاره به اینکه البرز باید آماده اسکان سیل زدگان را در صورت بروز بحران داشته باشد، افزود: وظیفه نوع دوستی و شرعی ما حکم می‌کند که در فکر ایجاد امکان برای البرزی‌ها و سایر استان‌های آسیب دیده در سیل احتمالی باشیم.

وی ادامه داد: البرز با توجه به شرایط موجود باید امکانات بهتر و بیشتری برای مناطق سیل زده داشته باشد و اکنون ضرورت دارد که درصدد تهیه و ارسال امکانات زندگی به مناطق سیل زده باشیم از این رو هلال احمر باید تلاش بیشتری در این راستا داشته باشد.

استاندار البرز گفت: باید در نظر داشته باشیم که البرز تنها کرج نیست بلکه باید در پنج شهرستان دیگر نیز تدابیر لازم را برای پیشگیری از آسیب‌ها و خسارات ناشی از سیل را داشته و نقاط خطرپذیر و در معرض آسیب شناسایی شود.

وی با بیان اینکه طالقان همواره مستعد رانش زمین است، افزود: بر اساس لزوم شناسایی روستاهای در معرض خطر و تخلیه روستاییان پیش از وقوع حادثه، بیش از پیش حس می‌شود.

شهبازی اضافه کرد: باید وسایل حمل و نقل عمومی از جمله اتوبوس‌ها برای جا به جایی مردم مهیا باشد.

مردم و گردشگران، هشدارها را جدی بگیرند و از استقرار در مسیر رودخانه‌ها خودداری کنند

وی گفت: از مردم و گردشگران حاضر در البرز انتظار می‌رود هشدارها را جدی بگیرند و از استقرار در مسیر و بستر رودخانه‌ها به جد خودداری کنند.

استاندار البرز با تاکید بر اینکه لحظه به لحظه اقدامات اعضای ستاد بحران استان را رصد می‌کنم، افزود: به دنبال مچگیری نیستیم بلکه با نظارت‌های صورت گرفته درصدد افزایش آمادگی دستگاه‌ها و پیشگیری از بروز خسارات جانی و مالی هستیم.

وی عنوان کرد: در مواقع بحران، مسئولان خدمتگزار مشخص می‌شوند وگرنه در شرایط عادی همه می‌توانند مدیریت کنند.

شهبازی گفت: مردم به پشتوانه حضور و اقدامات ما در آرامش زندگی می‌کنند از این رو باید در آماده باش کامل باشیم که حادثه‌ای رخ ندهد.

وی افزود: باید تمامی دستگاه‌ها در کنار هلال احمر باشند تا در مواقع بحران امکانات لازم تهیه و تأمین شود.


منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین