|
|
امروز: پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۲۵۷۱۵۶
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۲
وی بر لزوم مبارزه با فساد، فحشا، دشمنان خارجی، توطئه‌های داخلی، منکرات، استکبار و اسلام‌ستیزی، تحریم‌ها، فسادهای داخلی و ... تاکید کرد و گفت: دستگاه های قضایی و نظامی باید جدی‌تر وارد عمل شوند.
امام جمعه اراک گفت: برخورد با حوادث باید پیشگیرانه و حکیمانه بوده و در مقابل حوادثی همچون سیل از انفعال پرهیز کرد.

 آیت الله دری نجف آبادی در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن همدردی با سیل‌زدگان و مصیبت‌دیدگان کشور اظهار کرد: باید با محاسبات بسیار دقیق با سیل مقابله کرد تا کشور و استان‌ها دچار مشکل نشوند. امیدواریم بتوانیم با برنامه‌ریزی دقیق پیش‌بینی و پیشگیری و مراقبت لازم را انجام دهیم. سدها و منابع آب سدها نیز باید مدیریت شود تا به بهانه سیل به هدر نروند،  ما کشور خشکی هستیم و نباید این نعمت را رها کنیم. موضوع آب یک بحث ملی است و باید در حفظ و حراست آن کوشید.

وی افزود: خدمات اجتماعی و شاد کردن برادران دینی و کمک و حمایت از آنها جزء واجبات است و باید در این راستا تلاش و مساعدت لازم را انجام داد . خدا را شاکریم که ملت ما ملت حسینی هستند و از هیچ کمک و حمایتی دریغ نمی‌کنند. هرکه با خدا معامله کند خداوند زندگی وی را سرشار از برکت خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: معماران و مهندسان باید هوشیارانه عمل کنند، بی‌دقتی و سهل‌انگاری در کشور زیاد مشاهده می‌شود در حالی  که در کشورهای غربی دقت بیشتری به کار گرفته می‌شود.

دری نجف آبادی با اشاره به روز جمهوری اسلامی ادامه داد: در این روز ۹۸.۴ درصد مردم ایران به جمهوری اسلامی به تبعیت از امام راحل رای دادند.

وی ادامه داد: در مدت ۴۰ ساله پیروزی انقلاب  مردم از  اصول انقلاب، عدالت خواهی، حمایت از مظلوم، مبارزه با ظالم، خدمت به مردم، شایسته سالاری، عزت و ... برنگشتند  و تا سال‌های سال نیز این اصول غیرقابل تغییر است.

وی بر لزوم مبارزه با فساد، فحشا، دشمنان خارجی، توطئه‌های داخلی، منکرات، استکبار و اسلام‌ستیزی، تحریم‌ها، فسادهای داخلی و ... تاکید کرد و گفت: دستگاه های قضایی و نظامی باید جدی‌تر وارد عمل شوند.

دری نجف ابادی با اشاره به اینکه باید با قدرت و فعال در تمام صحنه‌ها حاضر شد، اضافه کرد: ادارات از پنجم فروردین باید فعال باشند چرا که برای رسیدن به رونق تولید نباید به دنبال تنبلی و تن پروری و فرار از مسئولیت بود و همه باید همت کنند تا کشور با فداکاری آباد شود. مدیران بخش دولتی و خصوصی و کارگران باید ۱۰ برابر سال‌های گذشته فعالیت کنند تا بتوانیم در مقابل دشمنان به ویژه آمریکا ایستادگی کنیم.

به گزارش ایسنا، شهادت امام موسی کاظم(ع)،  بعثت حضرت محمد(ص)، روز جمهوری اسلامی ایران از جمله مواردی بود که در خطبه‌های این هفته نماز جمعه به آنها اشاره شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین