|
|
امروز: جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۷:۰۲
کد خبر: ۲۵۷۰۹
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۸
انتقادها علیه دولت حامی پکن در منطقه نیمه مستقل هنگ‌کنگ به دلیل انفعال پلیس در مقابل معترضان حامی دولت مرکزی رو به افزایش است.
درگیری‌ها در هنگ‌کنگ میان فعالان حامی دموکراسی و حامیان دولت پکن همزمان با درخواست یکی از گروه‌های معترض از دولت محلی برای توضیح به عنوان پیش‌شرط برای بازگشت به گزینه گفت‌وگو ادامه دارد.

 به نقل از خبرگزاری آسیا، انتقادها علیه دولت حامی پکن در منطقه نیمه مستقل هنگ‌کنگ به دلیل انفعال پلیس در مقابل معترضان حامی دولت مرکزی رو به افزایش است. در حالی که نیروهای پلیس با اقداماتی خشونت‌آمیز تلاش می‌کنند تا معترضان ضد دولت را که اکثرا جوانان و دانشجویان هستند از خیابان‌ها تخلیه کنند.

درگیری‌های جمعه شب و صبح شنبه در هنگ کنگ 18 زخمی بر جای گذاشت که شامل تعدادی دانشجو و خبرنگار که ادعا می‌کنند هم از سوی حامیان دولت و هم پلیس مورد حمله واقع شده‌اند، می‌شود. در این درگیری‌ها هم‌چنین 19 تن بازداشت شدند.

مهم‌ترین هماهنگ‌کنندگان اعتراضات خیابانی هنگ‌کنگ -گروه‌های اشغال مرکزی، سکولاریزم و فدراسیون دانشجویان هنگ‌کنگ- اعلام کردند که گفت‌وگوها با دولت چین را در پی خشونت‌ها در اعتراضات توسط حامیان دولت پکن به حال تعلیق درآورده‌اند.

یکی از رهبران حزب فدراسیون دانشجویی هنگ‌کنگ روز شنبه اعلام کرد، این گروه تا زمانی که دولت درباره حمله به حامیان دموکراسی در روزهای اخیر توضیحی ارائه ندهد در گفت‌وگوها شرکت نخواهد کرد.

در همین حال،‌ حامیان دولت مرکزی روز شنبه ضمن ادامه درگیری‌ با دانشجویان تلاش کردند تا کمپ‌های اعتراضی آنها را در محل‌های مختلف مرکزی هنگ‌کنگ تخریب کنند.

پلیس و دولت هنگ‌کنگ نیز اعلام کردند، در بین بازداشت‌شدگان هشت تن از اعضای گروه‌های تبهکار وجود دارند.

در مقابل،‌ قانون‌گذاران حامی دموکراسی در پارلمان هنگ‌کنگ روز شنبه اعلام کردند که وقایع خشونت‌آمیز نتیجه همکاری بین دولت و گروه‌های تبهکار علیه فعالان دانشجویی است.

با این حال لای تونگ کوک وزیر امنیت منطقه هنگ کنگ شدیدا این ادعاها را رد کرد و آن‌ها را "غیرمنطقی و ناعادلانه" خواند.

حدود هزار فعال دانشجویی و مدنی هم‌چنان در کمپ‌های اعتراضی باقی مانده‌اند و بسیاری از آنها نسبت به واکنش منفعلانه پلیس و دولت به اقدامات حامیان دولت مرکزی اعتراض دارند.

معترضان خواستار استعفا یا برکناری لئونگ چانگ- اینگ،‌رییس اجرایی منطقه ویژه هنگ کنگ هستند. آنها معتقدند لئونگ تحت امر دولت پکن است. معترضان هم‌چنین خواهان تضمین انتخابات آزاد برای انتخاب رهبر هنگ کنگ در سال 2017 هستند.



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین