کد خبر: ۲۵۷۰۲
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۶
در بیانیه وزارت خارجه رژیم صهیونیستی هم‌چنین آمده است: نخست وزیر سوئد باید متوجه باشد که هیچ بیانیه یا اقدامی از سوی گروه خارجی نمی‌تواند جایگزین مذاکره مستقیم بین دو طرف درگیر شود.
رژیم صهیونیستی از نخست‌وزیر جدید سوئد به دلیل تصمیمش در به رسمیت شناختن کشور فلسطین انتقاد کرد.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، دفتر وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در بیانیه اعلام کرد: آویگدور لیبرمن، وزیر خارجه اسرائیل نسبت به عجله نخست‌وزیر سوئد در تصمیم‌گیری برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین پیش از تفکر بیشتر در مورد این مسئله ابراز تاسف می‌کند.

در ادامه این بیانیه آمده است، سفیر سوئد در فلسطین اشغالی برای گفت‌وگو در وزارت خارجه اسراییل فراخوانده خواهد شد. در این بیانیه درباره زمان این گفت‌وگو اطلاعی داده نشده است.

در بیانیه وزارت خارجه رژیم صهیونیستی هم‌چنین آمده است: نخست وزیر سوئد باید متوجه باشد که هیچ بیانیه یا اقدامی از سوی گروه خارجی نمی‌تواند جایگزین مذاکره مستقیم بین دو طرف درگیر شود.

استفان لاف ون، رهبر حزب سوسیال دموکرات سوئد که در انتخابات ماه گذشته به سمت نخست وزیری رسید روز جمعه اعلام کرد، کشورش تمایل دارد راه‌حل "دو دولت" را برای حل درگیری‌های بین اسراییل و فلسطین مطرح و تقویت کند.

دولت سوئد در سال 2012 نیز به نفع عضویت ناظر فلسطین در سازمان ملل رای داد. اتفاقی که با وجود مخالفت آمریکا و سایر کشورها رخ داد.

هفت کشور عضو اتحادیه اروپا در شرق اروپا و حوزه دریای مدیترانه شامل بلغارستان، قبرس، جمهوری چک، مجارستان، مالتا، لهستان و رومانی تا کنون کشور فلسطین را به رسمیت شناخته‌اند. ایسلند نیز تنها کشوری است که خارج از اتحادیه اروپا کشور فلسطین را به رسمیت شناخته است.

مقامات فلسطینی از بیاینه لوفون به گرمی استقبال کردند اما آمریکا، رژیم صهیونیستی و متحدانشان این اقدام را عجولانه خواندند.

جنیفر ساکی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز در واکنش به تصمیم سوئد گفت: ما معتقدیم که این تصمیم در به رسمیت شناختن کشور فلسطین اقدامی بدون تامل بوده است.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین