|
|
امروز: پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۲۵۷۰۱۹
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۳
نمیانده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس با بیان اینکه امروز که هشتم فروردین ماه است، مقدار آب وارد شده به منازل مسکونی فروکش کرده و کم شده است، گفت: ستاد مدیریت بحران در این قضیه بهتر از این می توانست عمل کند.
 نمیانده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس با بیان اینکه امروز که هشتم فروردین ماه است، مقدار آب وارد شده به منازل مسکونی فروکش کرده و کم شده است، گفت: ستاد مدیریت بحران در این قضیه بهتر از این می توانست عمل کند.

نورمحمد تربتی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده شمال کشور گفت: استان گلستان و به طور مشخص شهرستان‌های آق‌قلا و گمیشان، از اول فرودین ماه دچار سیل شدند. یکی از ویژگی‌های این سیل آب ماندگی در منازل، مزارع، واحدهای تولیدی و دامداری بود. آب ماندگی در بسیاری از منازل مسکونی تا ۲.۵ متر رسیده بود که باعث شد منازل مسکونی، واحدهای تولیدی و کشاورزی به زیر آب رفته و مردم دچار مشکل شوند. بسیاری مردم به علت غیرقابل سکونت بودن منازلشان به اسکان‌های امن کوچ داده شده و عده‌ای نیز در طبقات فوقانی منازلشان زندگی می‌کردند و تدارکات به آنها می‌رسید.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس ادامه داد: امروز که هشتم فروردین ماه است، مقدار آب در منازل مسکونی فروکش کرده و کم شده است. مردم نیز در حال تخلیه آب از خیابان‌ها و مناطق مسکونی هستند. ان‌شاءالله که طی ۲-۳ روز آینده بخش قابل توجهی از آب گرفتگی‌ها به کمک نیروهای کمکی رفع می‌شود.

تربتی‌نژاد در مورد برآورد خسارات بخش کشاورزی اظهار کرد: برآورد خسارات وارده در زمینه کشاورزی به عهده‌ بخش‌های مختلف وزارت کشاورزی است. نماینده مربوط به آن وزارت خانه چند روز قبل به محل وقوع سیل مراجعه کرد و ما در ارتباط با ایشان هستیم. در جلساتی که با هم داشتیم، به طور تخمینی برآوردهای کلی خسارات انجام شد. به عنوان مثال خسارات وارده برای ۲۵۰ هزار هکتار زمین‌های زراعی و ۲۰ هزار هکتار باغات آن منطقه برآورد شد. مدیر ستاد مدیریت بحران کل کشور هم پیشنهاداتی مبنی بر ارائه کمک‌های بلاعوض ارائه کرد.

وی با اشاره به جلسه روز گذشته ستاد بحران که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، گفت: رئیس جمهور نیز روز گذشته، دستوراتی در مورد برآوردها صادر کردند ولی چون هنوز سیل به طور کامل فروکش نکرده است و مردم مخصوصاً در گمیشان کاملاً درگیر این مخاطره هستند، ما از برآورد دقیق خسارات ناتوانیم. ولی شاخص‌های کلی در مورد خسارات را بررسی کرده‌ایم. کمیسیون کشاورزی هم به طور کامل نظارت خود را بر این موضوع انجام خواهد داد. ان‌شاءالله که در یک تعامل بسیار خوب بتوانیم برآورد صحیح و دقیقی از خسارات داشته باشیم.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در پاسخ به این پرسش تا به این جای کار، ستاد مدیریت بحران چگونه عمل کرده است؟ گفت: علی رغم تلاش شبانه‌روزی مسئولین، ستاد بحران می‌توانست بسیار بهتر عمل کند. در هر بحرانی می‌توان بهتر عمل کرد ان‌شاءالله که از این مسائل درس گرفته تا بحران‌های احتمالی بعدی را بهتر مدیریت کنیم.

تربتی نژاد تصریح کرد: در این منطقه از سال ۷۱-۷۲ هیچ سیلی نیامده است. یعنی نزدیک به ۲۷ سال است که مردم با چنین مخاطره‌ای رو به رو نبوده‌اند. پیش‌بینی‌های احتمالی اما در مورد این منطقه جدی گرفته نشد. استاندار نیز در این اتفاق حضور نداشت و این یک نقیصه بود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین