|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۹
کد خبر: ۲۵۶۹۵
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۶
آمار ازدواج ثبت شده در اداره ثبت احوال شهرستان در شش ماه نخست سال گذشته 194 مورد بود که به همین تعداد در سال جاری 203 مورد اضافه شده است.
رییس اداره ثبت احوال آستارا گفت: در نیمه نخست امسال، آمار تولد و ازدواج در این شهرستان نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.
ابراهیم لقمان روز یکشنبه افزود: در شش ماه نخست سال جاری 877 نوزاد در شهرستان آستارا متولد شده اند که با توجه به این آمار امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با افزایش 25 تولد مواجه هستیم.
وی انتخاب نام نیک را یکی از وظایف اصلی والدین در قبال فرزندان ذکر کرد و ادامه داد: باید در این راستا فرهنگ ناب اسلامی و ایرانی به عنوان الگوی اصلی قرار بگیرد.

وی اظهار کرد: تعداد متوفیان زن و مرد نیز در شش ماه نخست سال قبل 201 نفر بود که امسال در مجموع به 212 نفر افزایش یافته است.
لقمان همچنین با اشاره به افزایش آمار ازدواج در آستارا افزود: آمار ازدواج ثبت شده در اداره ثبت احوال شهرستان در شش ماه نخست سال گذشته 194 مورد بود که به همین تعداد در سال جاری 203 مورد اضافه شده است.
لقمان در ادامه با اشاره به اینکه در راستای بهنگام سازی پایگاه اطلاعاتی جمعیت کشور طرح پوشش وقایع حیاتی به عنوان یکی از موفق ترین طرح های اجرایی سازمان ثبت احوال کشور شناخته می شود ، ادامه داد: با توجه به مواد 15 و 25 قانون ثبت احوال مهلت قانونی اعلام ولادت حداکثر 15 روز پس از تولد و مهلت قانونی اعلام وفات حداکثر 10 روز پس از فوت می باشد.

آستارا در 200 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین