کد خبر: ۲۵۶۹۱۳
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۳
مدیر عامل شرکت برق لرستان گفت: برق ۷۸ روستای پلدختر که در اثر سیل قطع شد بود، وصل شد.
 مدیر عامل شرکت برق لرستان گفت: برق ۷۸ روستای پلدختر که در اثر سیل قطع شد بود، وصل شد.

به گزارش ایسنا، خودنیا مدیرعامل شرکت برق لرستان در این باره گفت: در اثر سیل اخیر برق ۸۳ روستای شهرستان پلدختر قطع شد.

وی ادامه داد: ۶۴ کیلومتر شبکه فشار متوسط (۲۰ کیلوولت) و ۲۷ کیلومتر شبکه فشار ضعیف و ۲۹ دستگاه پست هوایی برق در اثر سیل تخریب شد.

خودنیا اضافه کرد: در جلسه مدیریت بحرانی که تشکیل دادیم مصوب شد که ۱۵ اکیپ از نیروهای اجرایی مدیریت برق شهرستان‌های خرم آباد، کوهدشت، دورود و رومشکان به عنوان نیروهای کمکی در اسرع وقت به پلدختر اعزام شوند.

مدیرعامل شرکت برق لرستان یادآور شد: ستاد بحران این شرکت کلیه نیروهای اجرایی شهرستان پلدختر را نیز بسیج و به اکیپ‌های کمکی افزوده و راهی مناطق سیل‌زده شهرستان کردند.

وی افزود: بر اساس آمار حاصله ۸۳ روستای شهرستان پلدختر بی برق شده بودند که بلافاصله نیروهای اجرایی برای تأمین برق آنها از روز دوشنبه وارد عمل شده و تا عصر سه‌شنبه ۷۸ روستا مجدداً برق‌دار شدند.

مدیرعامل شرکت برق لرستان گفت: ۱۲۰۰ خانوار در این سیل ویرانگر بی برق شده بودند که فقط ۵ روستا با ۶۵ خانوار بی‌برق هستند و با تلاش شبانه‌روزی نیروها ۷۸ روستا با ۱۱۳۵ خانوار برق‌دار شدند.

وی خسارات وارده در حوزه مدیریت برق شهرستان پلدختر را ۱۵.۸ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: ۶۴ کیلومتر شبکه فشار متوسط و ۲۷ کیلومتر شبکه فشار ضعیف و ۲۹ دستگاه پست هوایی در این منطقه به‌طور کلی تخریب شده است.

استاندار لرستان:

دولت تلاش خواهد کرد بخش عمده‌ای از خسارات سیل را جبران کند

دکتر سیدموسی خادمی در حاشیه ارتباط مستقیم ویدئو کنفرانس با دکتر روحانی رئیس جمهور در جمع خبرنگاران اظهارکرد: در پی بارش‌ها و وقوع سیل اخیر شهرهایی مانند پلدختر، خرم‌آباد و چگنی دچار مشکلاتی شدند که در این رابطه تمهیداتی اندیشیده شد و خسارات به حداقل ممکن رسیدند.

وی با بیان اینکه تا به حال مسئله خاصی نداشته‌ایم، افزود: هم‌اکنون مقداری مشکل در شهر دورود وجود دارد چرا که آبدهی رودخانه آن بالا رفته و احتمال وارد آمدن خسارت وجود دارد.

خادمی از تمامی شهروندان دورودی خواست تا منازلشان در حاشیه رودخانه را ترک و به مکان‌های امن بروند.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه تمامی نیروهای امدادرسان در حال تلاش برای به حداقل رساندن خسارت‌های احتمالی سیل هستند، گفت: با توجه به جریان بالای آب، احتمال ورود آن به منازل و اماکن وجود دارد.

وی ادامه داد: از مردم تقاضا داریم که با نیروهای امدادرسان همکاری کرده و محل‌های خطرخیز را ترک کنند.

دکتر خادمی به وارد آمدن خسارت به زیربناهای استان اشاره کرد و افزود: بخش کشاورزی و زیرساخت‌های آب، برق، گاز و راه دچار آسیب‌هایی شده‌اند و البته آمار دقیق آنها هنوز جمع‌آوری و محاسبه نشده است.

استاندار لرستان تصریح کرد: اطلاعات لازم توسط دستگاه‌های مرتبط احصا و پس از جمع‌بندی در ستاد بحران استان تلفیق شده و به مرکز ارسال خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: در تماس تصویری با دکتر روحانی ایشان گفتند که دولت تلاش خواهد کرد بخش عمده‌ای از این خسارات را جبران کند.

مدیر کل بنیاد مسکن لرستان خبر داد

اعزام ۵ اکیب ارزیاب به شهرستان پلدختر برای برآورد خسارت سیل

به گزارش ایسنا، مسعود رضایی اظهارکرد: با توجه به شدت وقوع سیل و خسارت‌های وارده به واحدهای مسکونی در شهرستان پلدختر ۵ اکیپ از نیروهای فنی مهندسی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان لرستان به منظور ارزیابی میزان خسارت وارده به واحدهای آسیب‌دیده از سیل به شهرستان پلدختر اعزام شدند.

رضایی افزود: نتایج ارزیابی‌های به عمل آمده پس از نهایی‌شدن به مدیریت بحران استان اعلام خواهد شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین