|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۲۵۶۸۱۱
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۳
با توجه به شدت بارش باران، تمام دستگاه‌های زیرمجموعه ستاد مدیریت بحران قم در حالت آماده‌باش هستند تا در صورت وقوع سیل احتمالی اقدامات لازم را انجام دهند.
 از شب گذشته بارش شدید باران در شهر قم و شهرهای اطراف آغاز شده و هم‌اکنون ادامه دارد. بسیاری از شهرهای کشور با ورود این سامانه بارشی در معرض سیل قرار گرفته و تعداد زیادی کشته و زخمی نیز از سیل شیراز و شهرهای شمالی کشور بر جای مانده است.

به همین منظور و با اعلام هشدارهای مکرر اداره کل هواشناسی در خصوص احتمال وقوع سیل با ادامه بارش شدید باران، ستاد مدیریت بحران استان قم جلسه فوق‌العاده‌ای تشکیل داده و اقدامات پیشگیرانه را در این زمینه برنامه‌ریزی کرده است تا خاطره تلخ سیل‌های شیراز و شهرها شمالی و سیل حدود یک دهه قبل قم تکرار نشود.

فرماندار قم در گفت‌وگو با رسانه‌ها خبر از لغو مسافرت‌ها و ماموریت‌های خارج از استان خبر داده و تاکید کرده است که تمام مدیران استان و مسوولان بخش‌های مختلف در پست‌های خود آماده مقابله با هرگونه بحران احتمالی و پیشگیری از سیل هستند.

مرتضی حیدری همچنین با اشاره به انسداد مسیر تردد رودخانه قم برای جلوگیری از خطرآفرینی برای مردم تصریح کرد: زائرین و مسافرینی هم که در شهر قم شب گذشته و امروز قصد اسکان داشتند به مکان‌های مسقف و سالن‌های سرپوشیده‌ای که برای اسکان اضطراری آماده شده است هدایت شده‌اند.

مدیرکل نظارت و هماهنگی امور خدمات شهری شهرداری قم نیز با تاکید بر اینکه از صبح امروز ورودی خودروها در پارکینگ حاشیه بلوار زائر ممنوع شده است گفت: آمادگی کامل برای جلوگیری از آب‌گرفتگی در معابر شهر را داریم؛ 4 هزار و 500 متر کانال‌های شهری لایروبی شده، بازدید از سپتیک‌های شهری انجام شده و 250 دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین مکانیزه برای انتقال آب‌ها پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به آماده‌سازی 10 دستگاه الکتروپمپ خودمکش برای جلوگیری از آب گرفتگی در معابر خاطرنشان کرد: 9 دستگاه تانکر مکنده هم برای بافت فرسوده و انتقال آب آماده شده است. آماده‌سازی یک دستگاه خودرو مکانیزه برای رفع گرفتگی کانال، کنترل 175 حلقه چاه جدید که سال گذشته حفر شده و آماده باش هزار و 500 نفر از پرسنل به صورت دو شیفت برای کنترل آب‌گرفتگی شهر از دیگر اقدامات در این زمینه بوده است.

در حال حاضر با تلاش نیروهای مدیریت شهری و مجموعه دستگاه‌های زیرمجموعه مدیریت بحران استان، رودخانه قم به طور کامل تخلیه شده و اقدامات اولیه برای مقابله با سیل احتمالی در رودخانه نیز انجام شده است.

ستاد مدیریت بحران استان قم در اطلاعیه‌های جداگانه ای، نسبت به احتمال سیلابی شدن مسیل ها و آبگرفتگی معابر به دلیل ناپایداری وضعیت جوی استان طی روزهای دوشنبه و سه شنبه ( پنجم و ششم فروردین) هشدار داده است و از دستگاه‌های عضو ستاد خواسته که عوامل ذیربط ضمن اتخاذ تمهیدات پیشگیرانه، جهت مقابله با هر گونه حادثه احتمالی آمادگی کامل داشته و از نتیجه اقدامات این ستاد را مطلع نمایند.
منبع: فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین