|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۴
کد خبر: ۲۵۶۷۵۱
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۲
مدیر مدیریت بحران قزوین گفت: پیش بینی می‌شود میزان بارش‌ها به ویژه امروز دوشنبه تا ۴۰ میلی متر برسد که رودخانه‌های استان، ظرفیت این میزان بارش را ندارند.۸۰ درصد مناطق پر جمعیت کشور در معرض سیل قرار دارند و در استان قزوین نیز ۵۸ روستا در معرض سیل قرار دارد که باید پیش بینی مقابله با حوادث صورت گیرد.
 مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین: با توجه با تغییرات آب و هوایی و بارش های بهاری ۵۸ روستای استان قزوین در معرض سیل قرار دارند.

قدرت الله مهدیخانی در خصوص برگزاری نشست اضطراری در استانداری قزوین به مهر گفت: با توجه به وضعیت جوی پیش بینی شده بر آسمان استان جلسه اضطراری با حضور استاندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی امدادی تشکیل شد تا احتمال حوادث بررسی شود.

وی افزود: این جلسه با هدف بررسی پیامدهای سیل در استان‌های گلستان و مازندران و ورود سامانه بارشی شدید در استان قزوین برگزار شد تا پیامدهای حوادث احتمالی و راهکارهای مقابله‌ای مورد بررسی قرار گیرد.

مدیرکل مدیریت بحران استان یادآور شد: پیش بینی می‌شود میزان بارش‌ها به ویژه امروز دوشنبه تا ۴۰ میلی متر برسد که رودخانه‌های استان، ظرفیت این میزان بارش را ندارند.

مهدی خانی بیان کرد: ۸۰ درصد مناطق پر جمعیت کشور در معرض سیل قرار دارند و در استان قزوین نیز ۵۸ روستا در معرض سیل قرار دارد که باید پیش بینی مقابله با حوادث صورت گیرد.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین تصریح کرد: با اشاره به وضعیت استان‌های سیل زده مازندران و گلستان با کمک‌های ارسال شده استان مازندران به وضعیت عادی بازگشته اما با توجه به وجود سامانه شدید بارشی طی امروز و فردا، ممکن است که دوباره خسارت‌هایی
به این استان‌ها وارد شود لذا همه دستگاه‌ها در آماده باش کامل هستند تا کمک رسانی معطل نماند.

مهدی خانی اظهار داشت: در پی بارشها و تغییرات آب و هوایی یکی از نگرانی‌های مدیران استان اسکان مسافران نوروزی است که با همکاری اداره کل اوقاف، اقدامات لازم برای استفاده از مساجد و حسینیه‌ها برای اقامت مسافران صورت گرفته است.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین یادآور شد: در استان قزوین هم آماده مقابله با حوادث ناشی از سیلاب و بارش‌های شدید هستیم و امکانات همه دستگاه‌ها بسیج شده است.

وی از ساکنان مناطق نزدیک به رودخانه‌ها و نیز مسافران نوروزی خواست در روزهای بارانی به هیچ عنوان در حاشیه و بستر رودخانه‌ها توقف نکنند و اختیاط لازم را انجام دهند تا دچار حادثه نشوند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین