|
|
امروز: جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۳
کد خبر: ۲۵۶۳۹۶
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۴
ایتالیایی ها علیه مافیا و سازمان های جنایی که در سراسر این کشور رخنه کرده اند، وارد میدان شده و تظاهرات کردند.
ایتالیایی ها علیه مافیا و سازمان های جنایی که در سراسر این کشور رخنه کرده اند، وارد میدان شده و تظاهرات کردند.

به گزارش ایرنا، ده ها هزار نفر روز پنجشنبه به مناسبت بیست و چهارمین سالروز یادبود قربانیان مافیا در شهر پادوا در شمال این کشور راه پیمایی کردند. خانواده های قربانیان مافیا در صف اول این راه پیمایی با حمل تصاویرعزیزان خود حضور داشتند. در این راه پیمایی اسامی یک هزار و 111 قربانی ناشی از جنایات مافیا قرائت شد.

در این تظاهرات همچنین مقامات محلی و شمار زیادی از جوانان ایتالیایی حضور داشتند. انجمن 'لیبرا' برگزار کننده این تظاهرات با اشاره به اینکه 50 هزار نفر در این راه پیمایی شرکت کرده اند اعلام کرد: در این روزها حدود یک میلیون نفر در ایتالیا ، اروپا، افریقا و امریکای لاتین علیه مافیا در بیش از چهارهزار کلیسا، انجمن ، مدرسه، دانشگاه، زندان و دفاتر دولتی به یاد قربانیان بیگناه مافیا بسیج شدند.

مافیا انجمن مخفی خلافکاران جزیره سیسیل در جنوب ایتالیا بود که در اواسط قرن 19 میلادی به دلیل بی اعتمادی جامعه به حکومت و وابستگی مردم به افراد قدرتمند محلی شکل گرفت. در ایتالیا چهار گروه مافیایی به نام های 'کوزا نوستراˈ در سیسیل، ˈکاموراˈ در ناپل، ˈاندرانگتاˈ در منطقه کالابریا و ˈساکرا کورونا یونیتاˈ در استان پولیا فعالیت می کنند .
تجار و کسبه ایتالیایی، از مغازه ها تا رستوران ها، بازارهای روز و از دست فروشان تا هتل ها، همواره قربانی باجگیری های مافیا هستند و بحران اقتصادی نیز فرصت های تازه ای را فراروی مافیا برای پولسازی فراهم کرده است.
فعالیت های تجاری در ایتالیا روزانه شاهد یک هزار و 300 مورد جرم گروه های جنایی مافیا است. حدود یک میلیون تاجر و کسبه در این کشور مورد باجگیری های مافیایی قرار دارند.
گروه های جنایی مافیا 60 میلیارد یورو در سال از طریق قاچاق مواد مخدر، 870 میلیون یورو از قاچاق انسان، پنج میلیارد و 800 میلیون یورو از قاچاق اسلحه و یک میلیارد و 200 میلیون یورو از قاچاق اجناس کسب می کند و از طریق سرقت، دزدی و کلاهبرداری نیز یک میلیارد یورو درآمد دارند. شمار قربانیان مافیا نیز در ایتالیا به بیش از پنج هزار نفر می رسد که در میان آنها حتی کودکان نیز وجود دارند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین