|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۲
کد خبر: ۲۵۶۳۷
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۹
عده ای از تحلیلگران و مقامات پیشین آمریکا می گویند حملات هوایی آمریکا محدودیت های زیادی دارد که موجب شکست این حملات شده است.
خبرگزاری فرانسه امروز (شنبه) گزارشی از محدودیت های حملات هوایی آمریکا در شهر 'کوبانی' سوریه و مبارزه با داعش منتشر کرد و نوشت: این حملات نتوانسته روند جنگ را تغییر دهد.

از خبرگزاری فرانسه، آمریکا با محدودیت قدرت هوایی در شهر 'کوبانی' مرز سوریه و ترکیه روبروست. جت های جنگنده و هواپیماهای بدون سرنشین ارتش آمریکا تاکنون هشت بار طی هفته گذشته مواضع داعش را در کوبانی بمباران کرده اند، اما حملات هوایی تاکنون نتوانسته است روند درگیری ها را در کوبانی تغییر دهد. 

عده ای از تحلیلگران و مقامات پیشین آمریکا می گویند حملات هوایی آمریکا محدودیت های زیادی دارد که موجب شکست این حملات شده است. 

از طرف دیگر به گفته 'ست جونز' مشاور پیشین عملیات ویژه آمریکا می گوید: نیروهای مبارز کرد منسجم نیستند و اسلحه مورد نیاز را در اختیار ندارند، اما به نظر می رسد نیروهای داعش با نیروهای منسجم و سلاح کافی با کردها مبارزه می کنند. 

بر پایه این گزارش تعداد حملات هوایی آمریکا نزدیک کوبانی محدود بوده است و در مقایسه با دیگر مناطق در سطح محدودی انجام شده است که به گفته بعضی از کارشناسان نشان دهنده تصویر مبهمی از اطلاعات در دست ارتش آمریکاست. 

'بن کونابل' افسر اطلاعاتی بازنشسته تفنگداران دریایی آمریکا می گوید: هواپیماهای خلبانان جنگنده به سختی می توانند دوست را از دشمن در کوبانی تشخیص دهند، زیرا ایستگاه کنترل هوایی جلو در کوبانی ندارند به ویژه که نیروهای داعش از میان غیرنظامیان حرکت می کنند. 

کونابل می گوید: ما اطلاعات کاملی برای جداسازی همه اهداف مد نظر نداریم. خلبانان حتی با دوربین های پیشرفته و حسگرهای هواپیماهای آمریکایی به سختی می توانند هدف دشمن را شناسایی کنند و در آب و هوای بد هم این شناسایی ها سخت تر می شود. 

ائتلاف کشورهای عربی و غربی از سه سال قبل به گروه های تروریستی مانند داعش در سوریه برای سرنگونی دولت 'بشار اسد' رییس جمهوری سوریه کمک های مالی و تسلیحاتی ارائه می داد. 

داعش از اواخر ماه ژوئن (خرداد/تیر) در عراق قدرت گرفت و برخی از شهرهای این کشور را تحت کنترل خود درآورد. داعش همچنین به پاکسازی قومی و قبیله ای در عراق پرداخت. 

'باراک اوباما' رییس جمهوری آمریکا اواخر ماه ژوئیه (تیر/مرداد) به بهانه مبارزه با داعش به وزارت دفاع این کشور دستور حمله به مواضع این گروه تروریستی در عراق را صادر کرد ولی بیشتر مناطق مسکونی و غیرنظامیان را هدف قرار داده است. 

آمریکا از هفته قبل به بهانه سرکوب داعش بمباران هوایی بخش های وسیعی از سوریه را نیز آغاز کرده است که بنابر نظر کارشناسان این حملات تنها به تخریب تاسیسات زیربنایی سوریه همچنین کشتار غیرنظامیان منجر شده است.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین