کد خبر: ۲۵۵۹۶۶
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۸
در واقع برای همه گیر کردن یک موضوع و نهادینه کردن یک فرهنگ، بهتر است ‏همگام با مردم پیش رفت و از اببزار‌های در دسترس آن‌ها استفاده کرد؛ چنین کاری قطعا نتیجه بهتری در برخواهد داشت. ‏
 بانک ملی پویشی اینستاگرامی به راه انداخته که هدف آن گسترش فرهنگ حفظ امنیت سرنشینان خودرو در سفر‌های نوروزی ‏است. این پویش که با همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، به راه افتاده، #ریتم_امنیت نام دارد. ‏

این پویش از ۲۵ اسفند ماه آغاز شده و تا ۲۰ فروردین ماه سال آینده ادامه خواهد داشت. برای شرکت در این پویش، کافی است ‏عکس یا ویدئویی از خودتان یا سرنشینان خودرو، هنگام بستن کمربند ایمنی تهیه کرده و آن را در صفحه اینستاگرام خود با دو ‏هشتگ #ریتم_امنیت و #بانک_ملی_ایران به اشتراک بگذارید‎. ‎‏ در نهایت به ۱۰ نفر از شرکت کنندگان در این پویش، جایزه ۱۰ ‏میلیون ریالی اهدا می‌شود‎. ‎‏ همچنین کاربرانی که صفحه اینستاگرامشان خصوصی است، می‌توانند از پست مربوطه اسکرین شات ‏بگیرند و آن را به دایرکت‎ bankmelli۱۳۰۷ ‎ارسال کنند‎. ‎

راه اندازی چنین پویشی که در راستای مسئولیت‌های اجتماعی بانک ملی انجام شده، از چند بعد دارای اهمیت است. ‏

اول – نوروز ۹۷، هزار و ۲۱ نفر در سوانح رانندگی کشته کشدند. این رقم نسبت به سال قبل از آن نیز افزایش داشت. آمار مذکور ‏به شدت نگران کننده است. آمار سال‌های گذشته نیز حول و حوش همین رقم است با این تفاوت که هر سال اندکی رشد می‌کند. به ‏بیان ساده تر، با آغاز سال جدید، در هر روز کمتر از ۱۰۰ نفر از هموطنان ما جان خود را در جاده‌ها از دست می‌دهند. پویش ‏مذکور و پویش‌هایی از این دست، اقدامی است برای اینکه هموطنان خود را ملزم به رعایت موارد ایمنی کرده و از این آمار ‏بکاهند. ‏

دوم – هرگاه سخن از رعایت قانون به میان می‌آید، حرف از فرهنگ سازی نیز در کنار آن زده می‌شود. در واقع، لازمه نهادینه ‏شدن مواردی، چون رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی، فرهنگ سازی میان شهروندان است. از این نظر، پویش مذکور گامی در ‏جهات فرهنگ سازی به شمار می‌رود و می‌تواند شهروندان را به رعایت مقررات راهنکایی و رانندگی تشویق و ترغیب کند. ‏

سوم – پویش مذکور با استفاده از یکی از شبکه‌های اجتماعی پرکاربرد در ایران راه اندازی شده. چنین اقدامی بی تردید در ‏افزایش مشارکت مردم در آن تاثیرگذار است. در واقع برای همه گیر کردن یک موضوع و نهادینه کردن یک فرهنگ، بهتر است ‏همگام با مردم پیش رفت و از اببزار‌های در دسترس آن‌ها استفاده کرد؛ چنین کاری قطعا نتیجه بهتری در برخواهد داشت. ‏

چهارم –بانک ملی پویش مذکور را در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود راه اندازی کرده. اگر این احساس مسئولیت در ارگان ‏های کشور نهادینه شود، بی تردید می‌توان به همه گیر شدن فرهنگ سازی در حوزه‌های گوناگون، امیدورارتر شد. ‏
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین