|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۹
کد خبر: ۲۵۵۸۱۶
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۸
فدراسیون ناشنوایان باید از ظرفیت‌های اعضای هیأت رئیسه و همچنین مصطفی کریمی رئیس پیشین این فدراسیون نهایت استفاده لازم را داشته باشد و در تأمین منابع مالی پشتش تنها به وزارت ورزش و جوانان گرم نباشد و از ظرفیت‌های سایر بخش‌ها به جز بخش دولتی نیز بهره‌مند شود.
 معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان گفت که این وازارتخانه برای جذب سرمربی تیم ملی فوتبال بودجه جداگانه‌ای ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید؛ محمدرضا داورزنی در جمع خبرنگاران گفت: این که بعضی‌ها می‌گویند در ابتدا پنج درصد سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس واگذار می‌شود، این طور نیست بلکه سهام این دو باشگاه باید صد درصد واگذار شود در غیر این صورت این دو باشگاه با مشکل مواجه می‌شود.

وی اضافه کرد: به هیچ عنوان صلاح نیست دولت تیم داری کند و اعتقاد داریم طبق مصوبه‌ای که دولت تصویب کرده به بخش خصوصی واگذار شود.

معاون ورزش قهرمانی وزیر ورزش و جوانان افزود: وزارت ورزش و جوانان برای جذب مربی و سرمربی فدراسیون فوتبال در سال آینده بودجه جداگانه‌ای اختصاص نمی‌دهد و همانند سایر فدراسیون‌ها تنها بخشی از بودجه فدراسیون فوتبال را پرداخت خواهد کرد.

داورزنی هم‌چنین درباره انتخاب مهران تیشه گران به عنوان رئیس فدراسیون نابینایان افزود: من به مهران تیشه گران تبریک می‌گویم که با رأی اعضای مجمع توانست مسئولیت جامعه ناشنوایان را بر عهده بگیرد. همچنین از سایر دوستانی که احساس وظیفه کردند و در مسیر انتخاب ناشنوایان وارد شدند تشکر می‌کنم و معتقدم باید تیشه گران از ظرفیت علی مرادی نیز به نحو احسن استفاده کند.

وی گفت: فدراسیون ناشنوایان باید از ظرفیت‌های اعضای هیأت رئیسه و همچنین مصطفی کریمی رئیس پیشین این فدراسیون نهایت استفاده لازم را داشته باشد و در تأمین منابع مالی پشتش تنها به وزارت ورزش و جوانان گرم نباشد و از ظرفیت‌های سایر بخش‌ها به جز بخش دولتی نیز بهره‌مند شود.

داورزنی خاطرنشان کرد: ناشنوایان نیاز به ترحم کسی ندارند بلکه نیاز به احترام دارند و باید مانند سایر ورزشکاران مورد توجه و احترام قرار گیرند تا نیازهای آنان مرتفع گردد.

معاونت ورزش حرفه‌ای و قهرمانی خاطرنشان کرد: ما باید تلاش کنیم در برخورد با جامعه ورزش ناشنوایان در هر شرایطی حامی آنها باشیم و با حساسیت بیشتری با این قشر برخورد کنیم. وقتی مسئولیت جایی را قبول می‌کنیم باید سنگ صبور آنها باشیم و با تحمل کارها را پیش ببریم تا ورزشکار ناشنوا احساس نکند با سایر ورزشکاران تفاوت دارد.

وی افزود: امروز آخرین مجمع سال ۹۷ بود. ما نباید کاری کنیم که در سال آینده ورزشکاران احساس ناامیدی و یاس داشته باشند. در چهار دهه گذشته استکبار جهانی سعی کرده شرایط را به گونه‌ای رقم بزند تا ما اینگونه احساس کنیم که در شرایط بد اقتصادی قرار داریم. ما باید بتوانیم در شرایط سخت ورزشکاران خود را آماده کنیم تا پیروز میدان شویم. اگر مسئولین صحبتی را مطرح می‌کنند که در جنگ اقتصادی قرار داریم به این معنا نیست که ما تسلیم دشمن شویم. ما در شرایط سخت می‌توانیم به نتایج خوبی دست پیدا کنیم. اگر تذکری داده می‌شود در حقیقت این تذکر به رؤسای فدراسیون‌هاست تا تلاش خود را برای تأمین منابع مالی بیشتر کنند و منابع را به درستی مدیریت کنند.

داورزنی تصریح کرد: باید برنامه‌های خود را طوری مدیریت کنند که به هیچ کدام از برنامه‌ها آسیبی وارد نشود و جایی که نیاز به هزینه است منابع خود را هزینه کند و در حقیقت حداقل ۱۰ تا ۱۵ درصد از هزینه‌های فدراسیون را صرف هزینه‌های جاری کند. آنها باید بتوانند اصل مأموریت خود را انجام دهند و از تمام ظرفیت‌ها به درستی استفاده کنند.

وی گفت: ما باید بتوانیم در جنگ نابرابر پیروز شویم و با برنامه ریزی درست بتوانیم از تمام ظرفیت‌های خود به خوبی استفاده کنیم تا بتوانیم برنامه‌ها و اهداف خود را به درستی پیش ببریم. این فدراسیون باید به شعارهایی که توسط ورزشکاران داده می‌شود نظارت کند تا در چند ماه آینده مسیری را برای آنها ترسیم کند تا جوابگوی نیاز ورزشکاران باشد. مجموعه فدراسیون باید از ظرفیت قانونی مجمع به خوبی استفاده کند. مجمع یک کار نمایشی نیست بلکه رئیس فدراسیون باید در مجمع بعدی پاسخگوی اعضای مجمع باشد.

معاون وزیر ورزش گفت: ظرف چند ماه گذشته این فدراسیون با سرپرست اداره می‌شد که امروز با برگزاری مجمع انتخابات تکلیف این فدراسیون نیز مشخص شد که امیدوارم تیشه گران به عنوان رئیس این فدراسیون بتواند به مطالبات ورزشکاران بویژه آنهایی که امروز جلوی درب ورودی شاکی بودند رسیدگی کند و پیگیر پاداش و معوقه‌های آنها باشد تا ورزشکاران به خواسته قانونی خود برسند.

وی افزود: جامعه ناشنوایان از حساسیت بیشتری برخوردارند و باید حرمت آنها حفظ شود.

داورزنی همچنین درباره انتخابات خاطرنشان کرد: مجمع انتخاباتی فدراسیون ناشنوایان امروز مراحل قانونی خود را طی کرد و در یک فضای دموکراتیک برگزار شد.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا پاداش مدال آوران ناشنوا همانند افراد معلول و غیرمعلول توسط وزارت ورزش دیده نمی‌شود، گفت: ما در وزارت مصوباتی در خصوص پاداش مدال آوران داریم و براساس آن پاداش‌ها پیش بینی می‌شود که البته این مصوبات براساس مصوبات دولت است. ما موظف هستیم در صورت نیاز برای رفع مشکلات ورزشکاران پیگیر این مساله باشیم. ضمن این که اگر مشکل قانونی در این خصوص باشد باید به دنبال اصلاح مصوبه باشیم.

داورزنی ادامه داد: الان نمی‌توانم در این زمینه پاسخگو باشیم نیاز به بررسی بیشتر است. در حال حاضر هر بحثی که صورت بگیرد در حقیقت برای ورزشکاران ناشنوا توقع ایجاد می‌کند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین