|
|
امروز: پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۶
کد خبر: ۲۵۵۶۱۶
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۹
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه سال آینده در حوزه اعتبارات شهرستان‌ها، پیشرفت قابل توجه و چشمگیری را شاهد خواهیم‌ بود افزود: تخصیص اعتبارات و افزایش منابع صرف، بدون داشتن راهبرد مشخص، برنامه‌های منظم و مدون در حوزه فرهنگ و هنر، منجر به ‌موفقیت و حصول نتیجه مطلب نخواهد شد.
 معاون ‌حقوقی، امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معتقد است که در حمایت از هنرمندان ضعف‌های جدی در کشور وجود دارد و باید این وزارتخانه در دو حوزه آموزش و حمایت از هنرمندان تلاش بیشتری داشته باشد.

 دکتر علی اصغر کاراندیش مروستی در آیین اختتامیه هفته فیلم و عکس در استان با اشاره به رویکرد بهتر دولت دوازدهم به استان ها اظهار کرد: در همین راستا سهم استانها از اعتبارات فرهنگی و هنری بیشتر می شود.

وی تصریح کرد: با امکانات مطلوبی که در کشور وجود دارد، می‌توانیم برای رفع معضلات و مشکلات استان ها، شهرستانها و روستاها در حوزه های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و معیشتی تلاش بیشتری کنیم .

وی با بیان اینکه باید به سمتی حرکت‌ کنیم که فیلم سازی، هنر و عکاسی ما هدف دار بوده و بخشی از مشکلات موجود در کشور راه برطرف کند ادامه داد: نشان دادن معضلات و مشکلات موجود در جامعه از طریق هنرهایی همچون فیلم و عکس به‌ مسئولان کشور، یکی از رسالت های ارزشمند هنرمندان است .

معاون ‌حقوقی، امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: هنر و فرهنگ مکمل همدیگر هستند و کسی که ‌کار هنری انجام می دهد اگر از اطلاعات تاریخی و فرهنگی برخوردار نباشد، نمی تواند به خلق اثر ماندگار و ارزشمند بپردازد .

وی با بیان اینکه هنر باید در خدمت فرهنگ، تاریخ و میراث کشور باشد تا ضمن تثبیت و تقویت هویت ملی، این مهم را به نسل های بعد انتقال دهد گفت: اگر اثری بتواند ماندگار شود و در سالهای آینده، مورد تحسین و افتخار نسل های مختلف قرار بگیرد، می توانیم‌ بگوییم اثری فاخر، ارزشمند و جاودانه است و رسالت اصلی هنر در این مهم، محقق شده است .

وی گفت: در دولت تدبیر و امید در ۵ سال گذشته در حوزه معاونت توسعه، در تمامی استان‌ها جلساتی را با مسوولان عالی و فرهنگ ‌و ارشاد اسلامی داشتم افزود: تا سال ۹۲ بیش از ۸۰ درصد اعتبارهای وزارتخانه در تهران هزینه ‌می شد .

کاراندیش گفت: ما توانستیم اعتبارهای وزارتخانه را در آن مقطع، دو برابر و پرداختی منابع به استان‌ها را به ۶ برابر افزایش دهیم اما ‌همچنان در استان ها نیازمند تخصیص اعتبار هستیم .

وی اضافه کرد: در تلاش هستیم ‌با تخصیص اعتبارات ویژه شهرستان ها، منابع را در برنامه‌ها وفعالیت های فرهنگی و هنری و اداره امور مجتمع های فرهنگی و هنری هزینه‌کنیم .

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه سال آینده در حوزه اعتبارات شهرستان‌ها، پیشرفت قابل توجه و چشمگیری را شاهد خواهیم‌ بود افزود: تخصیص اعتبارات و افزایش منابع صرف، بدون داشتن راهبرد مشخص، برنامه‌های منظم و مدون در حوزه فرهنگ و هنر، منجر به ‌موفقیت و حصول نتیجه مطلب نخواهد شد.

وی با بیان اینکه متاسفانه در دو بخش آموزش و حمایت از هنرمندان عملکردی ضعیفی داریم گفت: باید در سال آینده علی رغم اینکه از نظر اعتبارات سال سختی برای دولت است،‌ در این دو مهم به‌ پیشرفت‌های قابل توجهی دست یابیم.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین