|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۲۵۵۴۷۱
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۴
علی رغم این که نظراباد به شهرستانی صنعتی معروف است ولی در بخش کشاورزی هم حرف های جدی برای گفتن دارد و با پشتیبانی مسئولان، چند جوان خلاق در زمانی کوتاه به راه اندازی این شرکت اقدام کرده اند.
 وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد: صادرات پنج کوزه گل ارکیده معادل یک بشکه نفت برای کشور ارزآوری دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، محمود حجتی امروز پنجشنبه در سفر به استان البرز و در آیین بهره برداری از گلخانه مدرن تولید گل ارکیده در روستای گازرسنگ شهرستان نظرآباد با بیان این مطلب افزود: گل ارکیده بازار صادراتی خوبی دارد و ۹۰ درصد آن صادر می شود.

وی خاطرنشان کرد: هر کوزه گل ارکیده بین هشت تا ۱۲ دلار در بازارهای جهانی به فروش می رسد.

حجتی با اشاره به این که این پروژه در مساحت ۲۲ هزار مترمربع احداث می شود گفت که امروز فاز نخست آن در سطح پنج هزار متر به بهره برداری رسید.

وی، راه اندازی این واحدها را در ایجاد اشتغال پایدار موثر دانست و گفت: شیوه آبیاری گل ها در این گلخانه به گونه ای است که کمترین میزان مصرف آب را دارد .

وزیر جهاد کشاورزی یادآور شد: علی رغم این که نظراباد به شهرستانی صنعتی معروف است ولی در بخش کشاورزی هم حرف های جدی برای گفتن دارد و با پشتیبانی مسئولان، چند جوان خلاق در زمانی کوتاه به راه اندازی این شرکت اقدام کرده اند.

وی با اشاره به این که در این شرکت ۳۵ نفر مشغول به کار هستند، افزود: منابعی که از محل اشتغال توسعه روستایی در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.

مجتمع گلخانه ارکیده منجزی اولین گلخانه کاملا مکانیزه گل ارکیده در استان است که با سرمایه گذاری ۱۵۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی و با هدف صادرات به کشورهای حوزه خلیج فاری و اروپا تاسیس شده است.

این مجموعه گلخانه ای طرفیت تولید ۳۰۰ هزار بوته گل ارکیده در سال را دارد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین