|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۲۵۵۴۴۴
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۷
ضیایی پرور در بخش دیگری از سخنانش با بیان نقش مطبوعات در جامعه و اینکه تیراژ مطبوعات ما به تیراژ کتاب رسیده، بیان داشت: مطبوعات ما در کما هستند، با تزریق مسکن و کمک هایی به نام یارانه های دولتی سرپا بوده که اگر قطع شود، فرو می ریزند.
  مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه ریزی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ضرورت توجه به اخلاق رسانه ای گفت: انتشاردهندگان خبرهای جعلی مقید به اخلاق رسانه ای نیستند و نباید ترویج دهنده این گونه اخبار باشیم.

 حمید ضیایی پرور روز پنجشنبه در مراسم اختتامیه جشنواره رسانه و مدیریت شهری در رشت افزود: خبرهای جعلی به شدت وجود دارد، گاهی افرادی که کار حرفه ای رسانه ای انجام می دهند نیز در مواجهه با خبرهای جعلی، دچار شبهه می شوند.

وی با بیان این که تعریف رسانه ها در همه جای دنیا دیده بانی قدرت است، اظهار داشت: رسانه ها زبان گویای مردم هستند که بایستی مشکلات مردم را به حاکمیت منتقل کنند.

مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه ریزی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اطلاع رسانی و آگاهی رسانی را از کارکردهای کلاسیک رسانه ها در دنیا عنوان و اضافه کرد: این اطلاع رسانی از مردم به دولت و از دولت به مردم است.

وی با اشاره به موضوع مهم آموزش در همه سطوح به عنوان یکی دیگر از کارکردهای رسانه ها تصریح کرد: نقد و نظارت نیز بسیار اهمیت دارد و اگر این دو مقوله را از رسانه ها بگیریم، تبدیل به موجودی بی خاصیت می شوند.

ضیایی پرور در بخش دیگری از سخنانش با بیان نقش مطبوعات در جامعه و اینکه تیراژ مطبوعات ما به تیراژ کتاب رسیده، بیان داشت: مطبوعات ما در کما هستند، با تزریق مسکن و کمک هایی به نام یارانه های دولتی سرپا بوده که اگر قطع شود، فرو می ریزند.

وی با تشریح برنامه های دفتر مطالعات و برنامه ریزی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای آموزش رسانه ها اظهار داشت: شرکت 700 نفر در کارگاه ها و دوره های آموزش روزنامه نگاری و برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت در 17 استان کشور ، از جمله این برنامه هاست.

مراسم اختتامیه اولین جشنواره رسانه و مدیریت شهری امروز (پنجشنبه) با حضور مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس و اعضای شورای اسلامی رشت با تجلیل از برگزیدگان برگزار شد.

برگزاری کارگاه آموزشی با عنوان شناخت ظرفیت های اطلاع رسانی فضای مجازی از برنامه های اولین جشنواره رسانه و مدیریت شهری بود.

با فراخوان جشنواره رسانه و مدیریت شهری از سوی شورای اسلامی کلانشهر رشت، 280 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که از مجموع آثار رسیده، 180 اثر مکتوب در بخش های مختلف از جمله مقاله، خبر و گزارش و یکصد اثر نیز در بخش عکس از 22 عکاس دریافت شد.

شورای اسلامی رشت با هدف ارتقاء و اشتراک دانش رسانه ای در ارتباط با مدیریت شورای اسلامی رشت، بازتاب فرصت ها و تهدیدهای مدیریت شهری، ایجاد رقابت مثبت و انگیزه رسانه ای در بین فعالان حوزه رسانه، افزایش فضای حرفه ای و اخلاق رسانه ای در شهر نسبت به برگزاری جشنواره رسانه و مدیریت شهری در این کلانشهر اقدام کرد.

تحلیل اخبار شورا و شهر و عکس خبری در زمینه های محیط زیست، فرهنگ عمومی، دیپلماسی و توسعه شهری، عمران و اقتصاد شهری و ترافیک شهری از محورهای جشنواره رسانه و مدیریت شهری بود؛ این جشنواره در بخش های اصلی شامل مقاله (سرمقاله و یادداشت)، خبر (گزارش خبری)، گزارش مکتوب (تحقیقی و تحلیلی) ، عکس خبری (گزارش تصویری) و بخش ویژه شامل آثار منتشر شده در شبکه های اجتماعی - مجازی برگزار شد.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین