|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۵
کد خبر: ۲۵۵۴۴۳
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۴
حریری گفت که لبنان مصمم به کاهش آسیب‌ پذیری آوارگان سوری و جامعه میزبان است اما تاکید کرد لبنان گرفتار مشکلات اقتصادی و بیکاری است و رشد اقتصادی آن در سال گذشته به زیر یک درصد رسیده است.
  نخست‌ وزیر لبنان آثار حضور آوارگان سوری را در کشورش، روندی رو به وخامت اعلام کرد و گفت مشکلات اقتصادی و رقابت برای دستیابی به مشاغل محدود موجود ، سبب ایجاد تنش بین جامعه میزبان و میهمانان شده و این شرایط می‌تواند به نارضایتی و خشونت کشیده شود.

 «سعد حریری» این سخنان را در جریان سخنرانی خود در کنفرانس «حمایت از آینده سوریه و منطقه» در بروکسل بیان کرده است .

وی افزوده است که کشورش تعهد خود در کنفرانس دوم بروکسل را با سخاوتمندی مردم لبنان به انجام رسانده است اما در صورت ادامه این شرایط ممکن است ، آوارگان سوری را برای پناه بردن به مقصدی دیگر مجبور کنیم.

وی درعین ‌حال از سازمان ملل و اتحادیه اروپا به خاطر این کنفرانس تشکر کرد به خاطر این که اجازه می‌دهد نقش کشورهای میزبان فراموش نشود.

نخست‌ وزیر لبنان یکی از اولویت‌های پیشنهاد خود را تضمین بودجه مناسب برای فعالیت‌های بشردوستانه کشورش معرفی کرد و گفت که از 2.7 میلیارد دلاری که سال قبل قولش داده ‌شد، فقط 45 درصد آن به دست ما رسید.

حریری گفت که لبنان مصمم به کاهش آسیب‌ پذیری آوارگان سوری و جامعه میزبان است اما تاکید کرد لبنان گرفتار مشکلات اقتصادی و بیکاری است و رشد اقتصادی آن در سال گذشته به زیر یک درصد رسیده است.

وی با بیان این که جامعه جهانی به لبنان در زمینهٔ اجرای اصلاحات مالی و ایجاد شغل کمک کرده است ، افزود: اما دولت من مجبور است برای کاهش بدهی‌ها تصمیمات دشواری بگیرد و باید صادقانه بگویم که در بودجه سال آینده و بودجه‌های بعدی هیچ جایی برای کمک‌های بشردوستانه اضافی وجود ندارد.

امروز آخرین روز از سومین دوره کنفرانس مشترک سازمان ملل و اتحادیه اروپا با موضوع حمایت از آینده سوریه و منطقه است که در ساختمان مجلس بروکسل جریان دارد.

پیش‌ از این حریری ، فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه در کنفرانس سخنرانی کردند.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین