|
|
امروز: چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۲:۴۰
کد خبر: ۲۵۵۱۹۵
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۰
نمایندگان مجلس عوام بریتانیا سه شنبه شب برای دومین بار به توافق برکسیت که ترزا می، نخست وزیر این کشور با اتحادیه اروپا به دست آورده است رای منفی دادند.
 نمایندگان مجلس عوام بریتانیا سه شنبه شب برای دومین بار به توافق برکسیت که ترزا می، نخست وزیر این کشور با اتحادیه اروپا به دست آورده است رای منفی دادند.

به گزارش یورونیوز ، در رای گیری سه شنبه شب ۳۹۱ نماینده مجلس عوام به توافق اصلاح شده برکسیت رای منفی دادند. این در حالی است که تنها ۲۴۲ نماینده به توافق مورد نخست وزیر بریتانیا رای مثبت دادند.

مجلس عوام بریتانیا قرار است فردا در مورد خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا بدون توافق رای گیری کند.

ترزا می در واکنش به رای منفی پارلمان بریتانیا به توافق اصلاح شده برکسیت اعلام کرد که بر این باور است که اکثریت بریتانیایی ها خواستار خروج از اتحادیه اروپا با توافق با این نهاد هستند.

در مقابل جرمی کوربین، رهبر حزب مخالف کارگر خواستار برگزاری انتخابات عمومی پس از دومین شکست دولت بریتانیا در تصویب توافق برکسیت شد.

نمایندگان مجلس عوام بریتانیا در حالی به توافق برکسیت برای دومین بار رای منفی دادند که تنها ۱۷ روز تا تاریخ تعیین شده برای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا زمان باقی مانده است.

با رای منفی سه شنبه شب به توافق برکسیت پنجمین اقتصاد بزرگ دنیا اکنون باید بین خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا یا تعویق برکسیت یا برگزاری انتخابات سراسری یا برگزاری همه پرسی مجدد درباره برکسیت انتخاب کند.

این در حالی است که ممکن است ترزا می تصمیم بگیرد برای سومین بار توافق برکسیت را در مجلس عوام این کشور به رای بگذارد.

دولت بریتانیا و اتحادیه اروپا احتمال مذاکرات بیشتر برای اصلاح مجدد توافق برکسیت را رد کرده اند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین