|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۲۵۵۱۷۱
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۲
با حضور استاندار خراسان رضوی 21 تفاهم‌نامه با محور اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال با سرمایه‌گذاری هزار و 86 میلیارد تومان و اشتغال 4719 نفر در این شهرستان منعقد شد.
 با حضور استاندار خراسان رضوی 21 تفاهم‌نامه با محور اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال با سرمایه‌گذاری هزار و 86 میلیارد تومان و اشتغال 4719 نفر در این شهرستان منعقد شد.

به گزارش ایسنا، علیرضا رزم حسینی، استاندار خرسان رضوی امروز 21 اسفندماه در جلسه ستاد اقتصاد مقاوتی شهرستان سبزوار که در محل تالار کاشفی این شهرستان برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار کرد: مدیران و مسئولان کشور با شفافیت با مردم سخن بگویند، حرف صادقانه با مردم انقلاب را تضعیف نمی‌کند. آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت روستاییان به شهرها و نظام پیچیده اداری برخی از مشکلات و موانع توسعه کشور است و  مردم بیان واقعیت‌ها را دوست دارند.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی مبتنی بر مردم با هدف توسعه و آبادانی، ترویج فرهنگ دینی و کاهش آسیب‌های اجتماعی شکل گرفت. در حوزه سیاسی به لحاظ برگزاری انتخابات در کشورهای منطقه بی‌نظیر هستیم و نظام سیاسی ما از اقتدار بالایی برخوردار است و همچنین در موضوعات دفاعی و امنیتی نیز بی‌نظیر هستیم و حرفی برای گفتن در سطح جهانی داریم.

رزم حسینی افزود: در دهه پنجم انقلاب نمی‌توان سبک مدیریتی با دهه‌های گذشته یکسان باشد و باید مشارکت مردم در اداره کشور افزایش یابد.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: فساد اداری حاصل توسعه بدنه دولت بوده است. نظام اداری باید از تمرکزگرایی به سوی تمرکززدایی حرکت کند. نظام دیوان‌سالاری اداری و افزایش دستگاه‌های موازی، هزینه‌های دولت را افزایش داده، در حالی که باید سازمان دولت کوچکتر شود.

در ادامه نماینده مردم سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی طی سخنانی اظهار کرد: یکی از مشکلات این شهرستان معضل حاشیه‌نشینی است که ریشه آن مهاجرت بی‌رویه روستاهای منطقه بوده است.

حسین مقصودی افزود: در شهر سبزوار 391 هکتار سکونتگاه‌های غیر رسمی و  هفت منطقه حاشیه‌نشین به چشم می‌خورد که این مناطق از آسیب‌های اجتماعی نیز رنج می‌برند.

وی تصریح کرد: توجه به توانمندسازی مناطق روستایی جلوی مهاجرت روستاییان و گسترش حاشیه‌نشینی را می‌گیرد.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: جاده‌های روستایی بخش‌های «روداب» و «ششتمد» سبزوار به لحاظ شاخص و بهره‌مندی کمترین میانگین خراسان رضوی را دارد که باید به آن توجه شود.

رمضانعلی سبحانی‌فر، دیگر نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: در مرحله نخست از محل اعتبارات سفر اردیبهشت سال جاری رییس جمهوری به سبزوار 100 میلیارد ریال برای 4 بانده شدن جاده سبزوار- اسفراین، 80 میلیارد ریال برای جاده سبزوار - خوشاب و 100 میلیارد ریال برای تکمیل طرح راه‌آهن سبزوار اختصاص یافت.

وی افزود: طرح افزایش پروازهای فرودگاه سبزوار و برقراری پرواز عتبات عالیات از مطالبات مردم منطقه که موافقت‌های اولیه حاصل شده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین