|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۴
کد خبر: ۲۵۵۱۳۱
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۶
 نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان گفت: دشمنان دین و فرهنگ، نعره زنان و رجزخوانان در حال تازیدن به همه هستی این مردمند، ولی دولتمرد ما به این افتخار می‌کند که دستش هرگز روی دکمه فیلترینگ نخواهد رفت.

 حجت الاسلام و المسلمین کلانتری طی سخنانی در نطق پیش از دستور خود در ششمین اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری، با تبریک آغاز دهه پنجم انقلاب اسلامی گفت: چهل سال از عمر پر برکت انقلاب اسلامی گذشت. امروز دشمنان به خوبی دریافته اند که این نظام مستحکم و مردمی با کودتا و جنگ نظامی از بین نمی‌رود و از این رو، بر دو محور اقتصاد و فرهنگ متمرکز شده اند و در محور فرهنگ هم بیشترین تلاش دشمن، مدیریت فضای مجازی و هدایت شبکه های اجتماعی است؛ شبکه هایی که با همه توان و با بیشترین قدرت کیان و موجودیت ایران و اسلام را نشانه گرفته‌اند؛ ولی با کمال تاسف از مسئولان امر و دولتمردان چیزی جز انفعال و عدم تدبیر و نبود عزم و گاه کارشکنی در مقابله با این جنگ همه جانبه دیده نمی شود.

وی افزود: دشمنان دین و فرهنگ، نعره زنان و رجزخوانان در حال تازیدن به همه هستی این مردمند ولی دولتمرد ما به این افتخار می کند که دستش هرگز روی دکمه فیلترینگ نخواهد رفت و یا این شعار تبلیغاتی و احساسی و بی پایه را سر می دهد که در این کشور هستند کسانی که با علم و پیشرفت و فناوری مخالفند.

کلانتری با اشاره به اهمیت فضای مجازی اظهار کرد: هیچکس در این کشور با اصل رسانه های مجازی مخالف نیست و احدی منکر خدمات و فواید این رسانه ها نیست. آنچه مورد مخالفت شدید متدینان و در رأس همه مراجع عظام است، ولنگاری و سپردن مدیریت این فضا به دشمنان است و آنچه مورد سئوال جدی است آن است که چرا دولت و به خصوص وزارت ارتباطات در این همه سال اهتمام جدی به راه اندازی پیام رسان‌های بومی نداشته است؟ چرا دولتمردانی که سوگند خورده اند حافظ دین و نگهبان ارزش های الهی باشند، در این مورد کاری نمی کنند؟ آیا آثار مخرب و خانمان برانداز این فضا را نمی بینند؟

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان ادامه داد: آیا ورود فرهنگ منحط غرب به درون خانواده ها، افزایش آمار طلاق، بالا رفتن سن ازدواج و موارد مشابه، چیز کمی است؟ آیا انتشار محتواهای الحادی و اهانت و فحاشی و جسارت به خدا و پیامبر و ائمه و توهین به مراجع عظام قابل اغماض است؟ آیا می توان به اشاعه فحشا و ترویج منکرات و بر تبلیغ مواد مخدر و مشروبات الکلی چشم فرو بست؟ آیا می توان افزایش میزان اعتیاد و تبلیغ و ترویج کالاهای قاچاق را نادیده گرفت؟ آیا اخلال در وحدت و وفاق ملی، ضدیت با قانون اساسی، مخالفت با استقلال و تمامیت ارضی کشور، تحریف تاریخ انقلاب اسلامی، القای بدبینی و ناامیدی نسبت به مشروعیت و کارآمدی نظام اسلامی، تبلیغ و معرفی گروه‌ها و احزاب غیر قانونی، انتشار اسناد و اطلاعات طبقه بندی شده، تحریک به اغتشاش و فتنه گری و اخلال در نظام اقتصادی کشور، جرم های کوچکی هستند؟

وی با طرح این پرسش که چطور مسئولان از افزایش ۱۴۰ درصدی جرایم فضای مجازی و رایانه ای یا از افزایش ۳۰۰ درصدی کلاهبرداری های رایانه ای اطلاع دارند و در بومی سازی و مدیریت این فضا، اهمال و یا کارشکنی می کنند؟، تصریح کرد: با کمال تأسف و درد برخی از مسئولان به جای حل مشکلات این عرصه، سیاسی کاری می کنند و به هدف تأثیر گذاری در انتخابات آتی، خود را مخالف فیلترینگ و رقیب را طرفدار آن معرفی می کنند و به منظور جلب آراء احتمالی، جامعه را به سوی دو قطبی شدن پیش می برند.

کلانتری افزود: بارها گفته شده کشور چین که در آن جمعیتی بالغ بر یک میلیارد و چهارصد میلیون نفر زندگی می کنند و تعداد کاربران فضای مجازی آن بیش از کل جمعیت اروپا و بیش از ۱۱ برابر کل جمعیت ایران است، هم فضای مجازی خود را به خوبی مدیریت نموده و هم موتورهای جستجوگر ملی و داخلی را جایگزین موتورهای خارجی کرده است.

نماینده مردم فارس در پایان بیان کرد: غرب گرایان و غرب باوران ما خوب می دانند کشورهایی مانند سوئد، کانادا و کره جنوبی که خود را نمادهای مردم سالاری و آزادی بیان می دانند، گسترده ترین میزان فیلترینگ اینترنت را اعمال می کنند. آنان به خوبی واقفند که فرانسة مدعی حقوق بشر، شدیدترین نظارت های حکومتی را بر فضای سایبری دارد و می دانند که بزرگترین مرکز کنترل اینترنت جهان در انگستان قرار دارد.


منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین