|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۲۵۵۱۳۰
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۰
وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که اعتبار صندوق توسعه ملی در شرایط سختی در اختیار منابع طبیعی کشور قرار گرفته است، ابراز امیدواری کرد که این منابع در راستای رشد و شکوفایی عرصه های طبیعی کشور بکار گرفته شود و با اجرای پروژه ها و مجموعه اقدامات، آثار سیل و بارندگی و برداشت های بی رویه از بین برود.
 بهره برداری از عملیات اجرایی طرح های آبخیزداری و آبخوانداری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در ۶۰۸۴ نقطه کشور با حضور وزیر جهاد کشاورزی آغاز و پروژه ۲۵ هزار هکتاری توسعه جنگل ها با نمایش تصاویر ماهواره ای رونمایی شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، مهندس محمود حجتی امروز سه شنبه همچنین طی مراسمی به مناسبت هفته منابع طبیعی در اقدامی نمادین دو اصله نهال سدر معطر و آلوچه در محوطه سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور غرس کرد.

وزیر جهاد کشاورزی در مراسم بهره برداری از عملیات اجرایی آبخیزداری و آبخوانداری بر مشارکت مردم در حفظ، نگهداری و توسعه عرصه های منابع طبیعی کشور تاکید و خواستار تشکیل اتاق فکر برای فرهنگسازی و چگونگی همکاری با مردم شد

وی افزود: در یک اتاق فکر علمای جامعه شناسی، متخصصان منابع طبیعی، مدیران و بهره برداران در کنار هم باید برای حفظ و توسعه عرصه های طبیعی و افزایش مشارکت مردمی راه حل ارایه دهند.

حجتی با بیان این که در حوزه آبخیزداری پیشرفت های خوبی با تخصیص اعتبار از صندوق توسعه ملی صورت گرفته است، ابراز امیدواری کرد که روند پیشرفت در عرصه های منابع طبیعی و آبخیزداری ادامه یابد.

وی ضمن تقدیر از مقام معظم رهبری افزود: امسال به رغم همه محدودیت های مربوط به درآمد صندوق توسعه ملی، با نگاه بلند مقام معظم رهبری از این صندوق به منابع طبیعی اعتبار اختصاص یافته و مجلس و دولت نیز همکاری کرده اند.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که اعتبار صندوق توسعه ملی در شرایط سختی در اختیار منابع طبیعی کشور قرار گرفته است، ابراز امیدواری کرد که این منابع در راستای رشد و شکوفایی عرصه های طبیعی کشور بکار گرفته شود و با اجرای پروژه ها و مجموعه اقدامات، آثار سیل و بارندگی و برداشت های بی رویه از بین برود.

وی تصریح کرد: در مناطقی که بالای ۳۰۰ میلی متر بارندگی دارد ۹۵ درصد عرصه ها پوشش گیاهی از نوع درخت نداریم و بارندگی ها ایجاد سیلاب می کنند که باید به این موارد پرداخته شود.

حجتی با اذعان به این که در کشورهای توسعه یافته، منابع طبیعی با مشارکت مردم حفظ و نگهداری می شوند، گفت: آنهایی که در دنیا فکر می کردند خودشان و بدون همکاری مردم بهتر می توانند منابع طبیعی را حفظ کنند، منابع طبیعی شان را از دست داده اند.

وی خاطر نشان کرد: تقابل با مردم را باید به همنوایی و همکاری تبدیل کنیم، زیرا در تقابل با مردم نمی توان هیچ کاری انجام داد.

وزیر جهاد کشاورزی در عین حال خواستار فعال تر شدن برخی پروژه ها در حوزه منابع طبیعی شد و اذعان داشت: ما در حوزه کاداستر اراضی کارهای زیادی باید انجام شود.

وی افزود: برای پیشبرد کارها در این حوزه، باید اقدامات فرهنگی انجام شود و در این راستا ابتدا لازم است خودمان برای چگونگی کار کردن با مردم آموزش ببینیم.

در این مراسم، رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور نیز با اشاره به این که حوزه منابع طبیعی با حمایت مقام معظم رهبری و پیگیری های وزیر جهاد کشاورزی برای بار دوم از اعتبارات صندوق توسعه ملی برخوردار شده است، گفت: امیدواریم از این منابع به منظور توسعه و حفظ و نگهداری عرصه های طبیعی استفاده بهینه شود.

مهندس خلیل آقایی اظهار داشت: عرصه های منابع طبیعی متعلق به نسل ما و نسل آینده است و باید با تمام توان در حفظ و نگهداری از آن تلاش کنیم.

وی با بیان این که پروژه های آبخیزداری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در سال جاری در ۶۰۸۴ نقطه، ۳۵۰ شهرستان و ۶۵۰ حوزه به اجرا درآمده است، تصریح کرد: این پروژه ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند و در هفته منابع طبیعی نیز به بهر برداری می رسد.

بنابراین گزارش، در این مراسم چهار نفر از نمونه های منابع طبیعی به نمایندگی از ۳۱ نمونه از وزیر جهاد کشاورزی لوح تقدیر دریافت کردند.




ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین