|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۰۲
کد خبر: ۲۵۵۱۰۳
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۳
تحریم‌هایی که پیونگ یانگ خواستار لغو آنها است، تا زمانیکه کره شمالی خلع سلاح هسته‌ای را به طور کامل انجام ندهد، ادامه خواهد داشت. تسهیل تحریمها و لغو برخی از آنها برای برخی از گامهای مشخص برداشته شده، به معنای کمک به برنامه تسلیحاتی کره شمالی است.
 نماینده ویژه آمریکا در مساله کره شمالی اعلام کرد: با وجود ناکامی در دومین اجلاس میان رهبران آمریکا و کره شمالی، دیپلماسی هنوز بسیار زنده است.

 به نقل از خبرگزاری رویترز، استفن بیگان اعلام کرد: واشنگتن از نزدیک فعالیت سایت موشکی کره شمالی را مورد نظارت قرار داده است.

وی در کنفرانس خبری در واشنگتن اعلام کرد: اگر چه دونالد ترامپ، رییس‌جمهور آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی با حسن نیت از هم جدا شدند، شکاف‌های بزرگی میان دو طرف است و نیاز است که کره شمالی تعهد کامل برای خلع سلاح هسته‌ای از خود نشان دهد.

او ادامه داد: تحریم‌هایی که پیونگ یانگ خواستار لغو آنها است، تا زمانیکه کره شمالی خلع سلاح هسته‌ای را به طور کامل انجام ندهد، ادامه خواهد داشت. تسهیل تحریمها و لغو برخی از آنها برای برخی از گامهای مشخص برداشته شده، به معنای کمک به برنامه تسلیحاتی کره شمالی است.

این نماینده آمریکا در حالی این اظهارات را بیان کرد که بر اساس گزارش اخیر طبق عکس‌های ماهواره‌ای، فعالیتهایی در سایت پرتاب کننده موشک به نام سوهائه در حال انجام است. ممکن است این فعالیتها مقدمات احتمالی برای پرتاب یک موشک جدید باشد.

بیگان اعلام کرد: دولت ترامپ در این روند بسیار جدی است اما نسبت به هر گونه نتیجه‌گیری زودهنگام محتاط است.

وی افزود: ممکن است کیم جونگ اون به طور یک جانبه تصمیمی بگیرد اما دولت ترامپ چند روز گذشته اعلام کرد که اگر کره شمالی آزمایشات را از سر گیرد، این اقدام بسیار ناامید کننده خواهد بود.

یک منبع در دولت ترامپ و مطلع از ارزیابی‌های اطلاعاتی، اعلام کرد: آنها هنوز به این نتیجه نرسیده‌اند که هرگونه پرتاب موشک از سوی کره شمالی قریب‌الوقوع است. هنوز مذاکرات با کره شمالی ادامه دارد.

بیگان اعلام کرد، دیپلماسی در مساله کره شمالی همچنان زنده است اما وی اعلام کرد که تاریخ جدیدی برای مذاکرات اعلام نشده است.

وی ادامه داد: انتظار ما این است که قادر باشیم که مذاکرات را ادامه دهیم.

وزارت خارجه آمریکا هنوز اعلام نکرده است که آیا تعاملات مستقیمی میان مقامات دو طرف در حال انجام است یا نه.

در این میان آندرا تامپسون، یکی از مقامات دولت آمریکا در کنفرانسی اعلام کرد که او فکر می‌کند که مایک پامپئو، وزیر خارجه و ترامپ بسیار آشکارا اعلام کرده‌اند که هنوز برای هر گونه دیالوگی آماده هستند.

وی ادامه داد: تاریخی برای برگزاری اجلاس سوم مشخص نشده است اما تیم ما در حال کار است.



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین