|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۴:۱۸
کد خبر: ۲۵۵۰۴۷
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۳
مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا گفت که احتمالا نشست دیگری بین رئیس جمهوری آمریکا و رهبر کره شمالی برگزار می‌شود. دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی تاکنون دو بار با هم دیدار کرده اند. دومین دیدار ترامپ و رهبر کره شمالی که به تازگی در هانوی ویتنام برگزار شد، بدون انتشار بیانیه‌ای مشترک و دستیابی به توافق در زمینه خلع سلاح هسته‌ای پایان یافت.
 مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا روز دوشنبه گفت که احتمالا نشست دیگری بین رئیس جمهوری آمریکا و رهبر کره شمالی برگزار می شود.

به گزارش رویترز، «آندریا تامپسون» که سمت معاون وزیر خارجه آمریکا در امور کنترل تسلیحات و امنیت بین الملل را برعهده دارد، در سخنان خود در کنفرانس هسته ای اندیشکده «کارنگی» در واشنگتن به تاریخ دقیق برگزاری این نشست اشاره ای نکرد.


دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی تاکنون دو بار با هم دیدار کرده اند. دومین دیدار ترامپ و رهبر کره شمالی که به تازگی در هانوی ویتنام برگزار شد، بدون انتشار بیانیه ای مشترک و دستیابی به توافق در زمینه خلع سلاح هسته ای پایان یافت.


در این میان، رادیو «ان پی آر» آمریکا گزارش داد: تجزیه و تحلیل تصاویر ماهواره ای از یک تاسیسات مهم در نزدیکی پیونگ یانگ نشان می دهد که کره شمالی احتمالا در حال تدارک یک آزمایش موشکی یا فضایی است.


تصاویری از «سانوم دانگ» یکی از تاسیسات مورد استفاده کره شمالی برای تولید موشک های بالستیک بین قاره ای و راکت های فضایی چند روز قبل از دیدار ترامپ با کیم در هانوی، گرفته شده است.


ان پی آر که به این تصاویر دست یافته، از وجود چند دستگاه خودرو، کامیون و جرثقیل در این مکان در تاریخ 22 فوریه (3 اسفند) خبر می دهد.


این خبر در حالی منتشر شد که مرکز مطالعات بین المللی و راهبردی براساس بررسی تصاویر ماهواره ای اعلام کرد که پیونگ یانگ احتمالا فعالیت های خود در سایت پرتاب راکت های دوربرد «سوها» را از سر گرفته است.


«جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا در واکنش به این خبر اعلام کرد که چنانچه کره شمالی آزمایش جدید موشکی یا راکتی انجام دهد، این مساله باعث ناامیدی و دلسردی ترامپ از پیونگ یانگ می شود.


بولتون بدون تائید اخبار منتشر شده در مورد احتمال آزمایش موشکی یا راکتی در کره شمالی، گفت: واشنگتن، پیونگ یانگ را به طور دائمی زیر نظر دارد.


به گفته مقام های ارشد آمریکایی، کره ای ها در هفته منتهی به اجلاس هانوی خواستار لغو تحریم های اقتصادی شورای امنیت سازمان ملل شدند که از مارس 2016 علیه پیونگ یانگ به اجرا گذاشته شده است.


چنین ادعا شده که پیونگ یانگ در ازای لغو تحریم ها، پیشنهاد بستن بخشی از مجتمع «یونگ بیون» را که در برگیرنده تاسیسات چندگانه بوده، ارائه داده است. همچنین غرب مدعی است که کره شمالی از تاسیسات دیگری در زمینه غنی سازی اورانیوم برخوردار است.


این در حالی است که «ری یونگ هو» وزیر امورخارجه کره شمالی ادعای آمریکا را رد و اعلام کرد که پیونگ یانگ پیشنهاد برچیدن همه تاسیسات هسته ای اش در منطقه یونگ بیون را در ازای لغو بخشی از تحریم ها ارائه داده است.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین