|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۲۵۵۰۳۵
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۴
سی ان ان عربی نیز نوشت که حسن روحانی امروز دوشنبه وارد بغداد شد و این سفر اولین سفر وی به عراق پس از انتخابش به عنوان رئیس جمهور ایران در سال ۲۰۱۳ است و برهم صالح رئیس جمهور عراق در این راستا تاکید کرده است که تحقق ثبات در منطقه بدون ایران امکان پذیر نیست.
 رئیس جمهور کشورمان امروز دوشنبه در سفری سه روزه راهی عراق شد که این سفر بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های عربی داشت.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی، رئیس جمهور ایران به دعوت رسمی رئیس جمهور و نخست وزیر عراق، روز دوشنبه در سفری سه روزه و در صدر یک هیأت عالی‌رتبه سیاسی و اقتصادی وارد بغداد شد. وی با برهم صالح، رئیس جمهور عراق و عادل عبدالمهدی، نخست وزیر این کشور دیدار کرد و قرار است با دیگر مقامات و شخصیت‌های عراقی از جمله آیت الله سیستانی، مرجع عالی قدر شیعه دیدار و گفتوگو کند.

روزنامه الیوم السابع در این باره نوشت: حسن روحانی صبح امروز دوشنبه در سفری سه روزه تهران را به مقصد بغداد ترک کرد.

این روزنامه مصری در ادامه با پوشش خبر این سفر، نوشت که انگیزه‌های سفر روحانی مسائل اقتصادی و تبادلات تجاری است.

سی ان ان عربی نیز نوشت که حسن روحانی امروز دوشنبه وارد بغداد شد و این سفر اولین سفر وی به عراق پس از انتخابش به عنوان رئیس جمهور ایران در سال ۲۰۱۳ است و برهم صالح رئیس جمهور عراق در این راستا تاکید کرده است که تحقق ثبات در منطقه بدون ایران امکان پذیر نیست.

شبکه الجزیره نیز با اشاره به اهداف سفر رئیس جمهور کشورمان به عراق نوشت: روحانی در بغداد برای مقابله با تحریم‌های آمریکا حضور یافته است. این شبکه در ادامه به نشست خبری مشترک حسن روحانی و برهم صالح پرداخت.

اسکای نیوز عربی نیز نوشت: در سایه فشارهای واشنگتن بر بغداد برای کاهش روابط عراق با ایران، حسن روحانی امروز دوشنبه به پایتخت عراق رفت.

این شبکه در ادامه با اشاره به اینکه این سفر اولین سفر روحانی به عراق بعد از رسیدن به ریاست جمهوری در سال ۲۰۱۳ است، به سخنان رئیس جمهور کشورمان پیش از سفر به بغداد پرداخت.

روزنامه القدس العربی چاپ لندن نیز نوشت که حسن روحانی از طریق سفر به بغداد به دنبال تقویت نفوذ ایران در این کشور است.

این روزنامه در ادامه نوشت: این سفر پیام مهمی برای آمریکا و هم پیمانان منطقه‌ای واشنگتن به همراه دارد و نشان می‌دهد که تهران همچنان در بغداد نفوذ دارد. این سفر همچنین می‌خواهد این پیام را به دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برساند که علیرغم تحریم‌ها ایران همچنان در بیشتر منطقه نفوذ دارد.

روزنامه الدستور نیز نوشت: حسن روحانی در سفری سه روزه تهران را به مقصد بغداد ترک کرده و قرار است با مقامات عالی رتبه عراقی دیدار کند. این روزنامه در ادامه به سفر محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران به بغداد برای انجام مقدمات سفر روحانی نیز اشاره کرد.

روزنامه الشروق نیز نوشت: حسن روحانی در سفری تاریخی کشورش را به مقصد عراق ترک کرد. این روزنامه در ادامه به سخنان رئیس جمهور کشورمان قبل از سفر به بغداد پرداخت.

پایگاه خبری عربی ۲۱ نیز نوشت که حسن روحانی امروز وارد بغداد شد و این سفر به عنوان اولین سفر در سطح ریاست جمهوری ایران پس از سال ۲۰۱۳ به شمار می‌رود.

این پایگاه خبری در ادامه به نشست مشترک خبری میان حسن روحانی، رئیس جمهور ایران و برهم صالح همتای عراقی خود پرداخت.

فرانسه ۲۴ نیز در این راستا نوشت که حسن روحانی در میان فشار تحریم‌های آمریکا به عراق سفر کرد.

این خبرگزاری نوشت که در خاورمیانه‌ای که برخی کشورها هم پیمان ایران و برخی دیگر هم پیمان آمریکا هستند، بغداد نقشی متعادل و سخت و به عنوان هم پیمان دو طرف ایفا می‌کند.

السومریه نیوز در این باره نوشت: حسن روحانی در رأس یک هیأت بلند پایه سیاسی و اقتصادی در سفری سه روزه تهران را به مقصد بغداد ترک کرد.

این شبکه با اشاره به اهداف سفر روحانی به عراق نوشت: این اولین سفر روحانی به عراق با دعوت رسمی برهم صالح، رئیس جمهور این کشور به شمار می‌رود.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین