|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۵
کد خبر: ۲۵۵۰۲۹
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۸
گراوند با بیان اینکه استان بوشهر دارای وضعیت بسیار خوبی در حوزه امنیت است و مشکل امنیتی خاصی را در استان بوشهر شاهد نبوده‌ایم اضافه کرد: در حوزه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کارهای خوبی در استان انجام شده است.
  استاندار بوشهر بااشاره به سفر قریب الوقوع رییس جمهوری به این استان گفت:مردم بوشهردر سفر رئیس جمهوری به استان خبرهای خوبی در حوزه های توسعه ای، اقتصادی و اشتغال خواهند شنید که در روند توسعه استان موثراست.

 عبدالکریم گراوند روز دوشنبه در آخرین نشست مطبوعاتی خود با خبرنگاران در سالجاری افزود:انتظار می رود پایان سفرهای استانی و دیدارهای دولت درسالجاری در این استان پیام امید بخشی برای ملت و مایه یاس دشمنان باشد.

وی یادآورشد:حضور پرشور مردم در برنامه های پیش بینی شده در این سفر بیانگر حمایت ملت ایران از دولت و پشتیبانی آنان از نظام جمهوری اسلامی است.

استاندار بوشهر اظهارداشت: در کنار همه کارها و اقدامات انجام شده ولی کمی و کاستی هایی نیز وجود دارد که دولت با درک این مهم و تلاش برای برون رفت از این وضعیت باید در کنار هم با وحدت و هم افزایی برای برطرف کردن آنها گام برداریم.

گراوند گفت: هرچند صدای توپ و تانک در شرایط جنگ اقتصادی شنیده نمی شود ولی دشمن با تمام توان خود در وزارت خزانه داری آمریکا مستقر شده و در تلاش برای ناامیدی مردم ازنظام جمهوری اسلامی است.
استاندار بوشهر گفت: انتظار می رود در مسیر پاسداری از نعمت جمهوری اسلامی، استقلال و آزادی دست در دست هم بدهیم و پایان سال پررنگی برای کشور رقم بخورد.

گراوند افزود: وحدت و آرامش حاکم براستان به عنوان مهمترین سرمایه مدیون نجابت مردم بوشهر، همراهی جامعه رسانه ای استان و همگرایی بزرگان،علما و روحانیت است و به طور یقین در فضای آرام توسعه و پیشرفت بهتر و بیشتر رقم می خورد.

وی تاکید برضرورت تنظیم تقویمی برای حضور مدیران دستگاه های اجرایی در خبرگزاری جمهوری اسلامی برای تشریح کارهای انجام شده گفت: ارتباط با رسانه ها ، استفاده از توان مدیریتی بانوان و جوانان شاخص های ارزیابی عملکردی مدیران دستگاههای اجرایی در جشنواره شهید رجایی در این استان محسوب می شود.

استاندار بوشهر برضرورت برگزاری نشست های جداگانه معاونان استانداری با مدیران زیرمجموعه خود با خبرنگاران در سال آینده تاکید کرد.

گراوند با بیان اینکه استان بوشهر دارای وضعیت بسیار خوبی در حوزه امنیت است و مشکل امنیتی خاصی را در استان بوشهر شاهد نبوده‌ایم اضافه کرد: در حوزه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کارهای خوبی در استان انجام شده است.

استاندار بوشهرگفت: افزایش تعداد سازمان های مردم نهاد از 16 به 209 نشانه توجه دولت به استفاده از توان مردم در بخش های مختلف است.

وی بیان کرد: هفدهمین خانه احزاب کشور در استان بوشهربرای ساماندهی احزاب و گروه های سیاسی راه اندازی شده است و انتظار می رود در انتخابات سال آینده احزاب و گروه های سیاسی نقش پررنگ تری برای ارتقای میزبان مشارکت در انتخابات ایفا کنند.

گراوند اظهار داشت: میزان مشارکت بانوان در مدیریت استان از 6 به 14.5 درصد افزایش یافته و همچنین تعداد مشاوران جوان استان نیز به 14 نفر رسیده که این روند باید با قدرت و شتاب درراستای تحقق وعده دولت ادامه داشته باشد.

وی گفت: سیاست دولت تدبیر و امید تبدیل روستاها به کانون توسعه و تولید است که استان بوشهردر حوزه جذب اعتبارات این بخش رتبه دوم کشور را ازآن خود کرده است.

وی یادآورشد: سهم استان بوشهر از اعتبارات اشتغال روستایی 115میلیارد و 800 میلیون تومان تعیین شده که موفق شد 156 میلیارد تومان جذب کند.

استاندار بوشهر افزود: در بخش رونق تولید 65 طرح در سامانه ثبت نام شد که از این تعداد 28 طرح تصویب و 25 طرح موفق به جذب اعتبار شدند که رتبه استان 17 است.

گراوند افزود: در بخش نوسازی و بازسازی صنایع نیز 28 طرح ثبت نام کرده که از این تعداد به 23 طرح پرداخت تسهیلات انجام شده و رتبه استان در این بخش پنجم است.

وی یادآورشد: در بخش کشاورزی میانگین آبیاری نوین استان از یک هزار و 574 هکتار که تکلیف برنامه توسعه ای بود به هفت هزار و 700 هکتار رسیده است.

استاندار بوشهرگفت: آغاز عملیات اجرایی پروژه راه آهن از مهمترین اقدامات استان در سالجاری است که با پی گیری های انجام شده همه این پروژه به طول 450 کیلومتر در شورای اقتصاد مصوب و به طور رسمی به دستگاه ها ابلاغ شد.

وی در خصوص تامین آب استان بوشهر گفت: ظرفیت شیرین‌سازی آب دریا دراین استان 20 هزار متر مکعب است و با تلاش های انجام شده برای اجرای 125 هزار مترمکعب آبشیرین‌کن مجوز گرفته شده است.

گراوند افزود: احداث چهار سد از جمله پروژه های مهم استان به شمار می رود که بهره برداری از آنها نقش مهمی در تقویت منابع زیرزمینی ، کنترل روان آبها، مهار سیلاب و تقویت سفره های زیرزمینی دارد.

وی ازسرگیری عملیات اجرایی پارک لیان با 50 میلیارد ریال اعتبار، توسعه فضاهای گردشگری ، حفر 14 حلقه چاه در برازجان، اصلاح شبکه آب استان با استفاده از توان استان های دیگربه عنوان استان های معین، اجرای طرح فاضلاب بافت قدیم بوشهر و بهره برداری از بیمارستان 101 تختخوابی اورژانس هسته ای بوشهر تا سال آینده را از جمله کارهای مهم استان عنوان کرد.

وی یادآور شد: نرخ بیکاری استان بوشهر از 11.5 به 10.7 درصد کاهش یافته است اما با توجه به وجود ظرفیت ها و قابلیتهای موجود در استان این نرخ قابل قبول نیست و تلاش می شود با استفاده ازپتانسیل ها کاهش یابد.


منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین