|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۵
کد خبر: ۲۵۵۰۰۴
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۹
برای برپایی نمایشگاه در تهران باید از اتاق اصناف، استانداری و نیروی انتظامی مجوزهای لازم دریافت شود که تنها برای سه نمایشگاه بهاره مصلی تهران، بوستان ولایت و فرهنگسرای خاوران اتاق اصناف مجوز صادر کرده است.
 به گفته رئیس اتاق اصناف تهران فقط نمایشگاه‌های بهاره در سه نقطه مصلی، بوستان ولایت و فرهنگسرای خاوران به صورت قانونی فعالیت می‌کنند.

 در ماه‌های پایانی سال با توجه به افزایش میزان عرضه و تقاضا، صنوف مختلف با برپایی نمایشگاه، فروش فوق‌العاده و ارائه تخفیف به دنبال پاسخگویی به نیاز مشتری و افزایش درآمد خود هستند. اتاق اصناف و وزارت صنعت، معدن و تجارت در کنار استانداری‌ها بر برگزاری نمایشگاه‌های فصلی نظارت دارند و در صورتی که نیاز به برگزاری نمایشگاه نباشد، آن را لغو می‌کنند. قرار بر آن بود که در سال جاری نیز نمایشگاهی برگزار نشود، اما با توجه دستور استانداری تهران، نمایشگاه بهاره در سه نقطه سطح شهر تهران برگزار شد و برخی از اقلام کالاهای اساسی به صورت دولتی نیز در آنها عرضه می‌شود.

اما در روزهای گشته در کنار این نمایشگاه‌ها برخی افراد به برگزاری نمایشگاه عرضه مستقیم پوشاک، کیف و کفش روی آورده‌اند که قاسم نوده فراهانی، رئیس اتاق اصناف تهران در این رابطه به ایسنا، گفت: برگزاری نمایشگاه در شرایط فعلی به جز سه نمایشگاه دایر شده با نظارت اصناف، سازمان صنعت، معدن و تجارت و استانداری خلاف قانون و دهن کجی به قانون است.

وی ادامه داد: برای برپایی نمایشگاه در تهران باید از اتاق اصناف، استانداری و نیروی انتظامی مجوزهای لازم دریافت شود که تنها برای سه نمایشگاه بهاره مصلی تهران، بوستان ولایت و فرهنگسرای خاوران اتاق اصناف مجوز صادر کرده است.

نوده فراهانی خاطرنشان کرد: در نمایشگاه‌هایی که بدون نظارت اصناف برگزار شده است، هیچ‌گونه نظارت، بازرسی، قیمت گذاری و کار کارشناسی در زمینه کیفیت و قیمت صورت نگرفته است.

وی با تاکید بر اینکه بازار در رکود به سر می‌برد و نیازی به برگزاری نمایشگاه‌های بهاره نیست، خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی باید نمایشگاه‌های فصلی که دارای مجوز نیستند را هرچه سریع‌تر تعطیل کند.

به گزارش ایسنا، با این تفاسیر می‌توان گفت که تنها نمایشگاه‌های بهاره که در مصلی، بوستان ولایت و فرهنگسرای خاوران برگزار می‌شود دارای مجوز است و مابقی به صورت غیرقانونی برگزار می‌شود.



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین