|
|
امروز: شنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۵
کد خبر: ۲۵۴۹۹
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۷
یک عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مواضع حسن روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: رییس جمهوری در سخنرانی خود به شایستگی از ارزش های نظام و انقلاب اسلامی ایران دفاع کرد.
محمد علی اسفنانی در منطقه اصفهان با قابل دفاع توصیف کردن سخنرانی رییس جمهوری در شصت و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد اظهار کرد: آقای روحانی به خوبی از مواضع نظام جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد دفاع کرد و با وجود اینکه سران برخی کشورهای غربی در سخنرانی علنی خود در این سازمان سخنانی خلاف اظهار نظرهای مطرح شده در جلسات خصوصی با سران ایرانی مطرح کردند اما باید گفت رویکرد ریاست جمهوری در این سفر بسیار خوب و ثمر بخش بوده است.

وی با منسجم ارزیابی کردن مواضع رییس دولت در خصوص عرصه‌های مختلف منطقه‌ای و جهانی افزود: رییس جمهوری در سخنرانی خود به شایستگی از ارزش‌های نظام و انقلاب اسلامی ایران دفاع کرد؛ چرا که ایران به عنوان یک کشور مهم در منطقه خاورمیانه، تاثیر بسیار زیادی در ایجاد ثبات در این منطقه دارد. ایران در سال‌های گذشته همه تلاش خود را به کار گرفته تا به دور از هر گونه منازعه و درگیری در خاورمیانه به حقوق همه ملت‌های صلح جوی جهان احترام بگذارد.

نماینده مردم فریدن، فریدون شهر،چادگان و بویین میاندشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پروژه ایران هراسی در جهان گفت: امروز ایران به جایگاهی رسیده که ثبات بسیاری از کشورهای جهان در گرو قدرت این کشور قرار دارد و بسیاری از کشورهای جهان نیز وجود چنین قدرتی برای ایران را پذیرفته اند به عنوان مثال همگان به چشم دیدند که چگونه عدم رضایت قدرت‌های جهان به دخالت دادن ایران در معادلات جهانی این کشورها را در حل معضلات جهانی با مشکلات بسیار زیادی روبه رو کرد.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در خصوص امضای پیمان امنیتی جمهوری افغانستان با آمریکا تصریح کرد: هر چند این مسئله به امور داخلی افغانستان باز می‌گردد اما امضای این قرارداد به معنی صدور اجازه برای دخالت بیجای آمریکا در امور جاری این کشور است و علاوه بر اینکه در طولانی مدت آثار زیانبار بسیاری برای این کشور دارد ثبات منطقه را نیز متزلل خواهد کرد بنابراین لازم است که مسئولان کشور افغانستان هر چه زودتر برای حل این معضل راه حل مناسبی پیدا کنند.

اسفنانی در خصوص سخنرانی حسن روحانی در نشست مشترک همکاری کشورهای ساحلی خزر اظهار کرد: رییس جمهوری به مسائل و مبانی حقوقی به خوبی آشنا است و به همین دلیل نیز در این سفر به خوبی توانست در تدوین رژیم حقوقی دریای خزر مطالبات ملت ایران را بیان کرده و به تصویب برساند .
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین