|
|
امروز: جمعه ۰۲ آذر ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۳
کد خبر: ۲۵۴۹۳۷
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۴:۴۰
اختلافات درون حزبی در ایتالیا موجب تعلیق پروژه بزرگ خط آهن سریع السیر فرانسه - ایتالیا شود و بیم آن می رود که این تعلیق موجب تعطیلی دولت رُم شود.
 اختلافات درون حزبی در ایتالیا موجب تعلیق پروژه بزرگ خط آهن سریع السیر فرانسه - ایتالیا شود و بیم آن می رود که این تعلیق موجب تعطیلی دولت رُم شود.

به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس 24، دولت ایتالیا ادامه فعالیت پروژه خط آهن سریع‌السیر فرانسه-ایتالیا را به حال تعلیق درآورد و بحث درباره تامین مالی این پروژه بزرگ را متوقف کرد.

به گزارش ایرنا دولت ایتالیا ادامه این پروژه چندین میلیارد یورویی را که به دلیل اختلاف‌های درون حزبی ائتلاف حاکم به حال تعلیق درآمده، منوط به حل کامل اختلاف‌ها کرد.

تعطیلی این پروژه عظیم حل و نقلی از آن جهت حائز اهمیت است که عدم توافق احزاب اتئلاف کرده بر سر اجرای آن، می تواند دولت ایتالیا را به تعطیلی بکشاند.

حزب پنج ستاره‌ به رهبری 'جوزپه کنته' نخست وزیر ایتالیا منتقد این اجرای این پروژه است در حالی که حزب لیگا که با دولت ائتلاف کرده، خواستار اتمام این پروژه بزرگ است.

در همین ارتباط، 'متئو سلوینی' معاون نخست‌وزیر ایتالیا تهدید کرده است اگر مخالفت‌های زیادی با انجام این پروژه و پروژه‌های زیرساختی مشابه صورت بگیرد ممکن است به همکاری خود با ائتلاف پایان دهد که این اقدام عملا می تواند به تعطیلی دولت منجر شود.

تنش درون حزبی در ایتالیا بر سر تامین مالی این پروژه در حالیست که تنش های سیاسی اخیر میان پاریس و رُم بر سر موضوع مهاجران، عملا ادامه این پروژه را با دشواری های فراوانی روبرو ساخته است.

خط آهن سریع‌السیر ایتالیا فرانسه که بناست دو شهر عمده از هر کشور یعنی لیون فرانسه و تورین ایتالیا را به هم وصل کند اختصارا TVA نامیده می‌شود.

این پروژه عظیم شامل ایجاد تونلی به درازای 58 کیلومتر در قلب‌ کوه‌های آلپ و در مرز دو کشور می‌شود که می‌تواند زمان جابجایی مسافران میان این دو شهر را از 7 ساعت به 2 ساعت کاهش دهد.

موافقان این پروژه در ایتالیا می‌گویند اجرای این پروژه از حجم ترافیک جاده‌ای و نیز آلودگی هوا به شدت می‌کاهد حال آنکه مخالفان معتقدند هزینه‌های این پروژه بسیار سنگین است و بهتر است همان مبالغ را صرف زیرساخت‌های جاده‌ای داخل کشور کرد.

کلنگ افتتاح این پروژه بیست سال پیش به زمین خورده است و قرار است تا سال 2025 به بهره‌برداری برسد اما شرکت پیمانکار سازنده که شرکتی ایتالیایی-فرانسوی است، اعلام کرده فقط با موافقت دو کشور به کار خود ادامه خواهد.

برآورد هزینه اولیه این پروژه رقمی معادل شش میلیارد و هشتصد میلیون یورو بوده اما وزیر ترابری ایتالیا، که عضو حزب 5 ستاره است، اعلام کرده هزینه‌های این پروژه از بیست میلیارد یورو نیز فراتر خواهد رفت.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین