|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۲۵۴۸۷۲
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۳
استعفای این سه نفر موجب شد تا شایعات از رفتن مهدی تاج و دیگر بازنشستگان فدراسیون حکایت داشته باشد اما تاکنون مهدی تاج، حیدر بهاروند و سیدکاظم طالقانی که موضوع بازنشستگی آنان مطرح است، در سمت های خود باقی ماندند.
  مجمع عمومی سالیانه فدراسیون فوتبال در حالی امروز (یکشنبه) برگزار شد که بیشتر خبرهای آن در سایه بازنشستگی رییس فدراسیون و استعفای برخی از اعضای هیات رییسه قرار گرفته بود.

 هر چند که از روزهای گذشته خبرهایی در زمینه برگزاری مجمع عمومی فدراسیون فوتبال منتشر شد اما بمب خبری این مجمع، زمانی پیش از برگزاری آن به صدا در آمد. غروب شنبه (هجدهم اسفند ماه) چند تن از مسوولان اصلی فدراسیون فوتبال استعفای خود را اعلام کردند؛ دلایل این استعفا نیز تبعیت از قانون منع به کار گیری بازنشستگان بود. علی کفاشیان نایب رییس اول، فریدون معینی رییس کمیته جوانان و فریدون اصفهانیان عضو هیات رییسه و رییس کمیته داوران سه تن از اعضای فدراسیون فوتبال بودند که شب گذشته استعفای آنها رسانه ای شد.

«فریدون اصفهانیان» رئیس مستعفی کمیته داوران فدراسیون فوتبال در حاشیه مجمع عمومی فدراسیون فوتبال به خبرنگاران گفت: با توجه به قانون منع به کار گیری بازنشستگان در مشاغل اجرایی با احترام به قانون از سمت خود کناره گیری کردم.

استعفای این سه نفر موجب شد تا شایعات از رفتن مهدی تاج و دیگر بازنشستگان فدراسیون حکایت داشته باشد اما تاکنون مهدی تاج، حیدر بهاروند و سیدکاظم طالقانی که موضوع بازنشستگی آنان مطرح است، در سمت های خود باقی ماندند.



در ابتدای مجمع سالیانه فدراسیون فوتبال، مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال با اشاره به انتخاب این فدراسیون به عنوان برترین فدراسیون در سال 2017 و دومین فدراسیون در سال 2018 از نظر AFC گفت: این عنوان بین ایران، کره جنوبی و ژاپن دست به دست می‌شود. از طرفی تیم ملی از رده 34 دنیا به رده 22 دنیا صعود کرده است. از سال 2016 هم بهترین تیم آسیا هستیم. در رنکینگ جهانی فوتسال سوم هستیم و در فوتبال ساحلی در رده دوم جهان و اول آسیا و همچنین در فوتسال بانوان در رده نخست آسیا جای داریم.

«مسعود سلطانی فر» دیگر سخنران مجمع عمومی فدراسیون فوتبال بود. وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اهمیت فوتبال و نقش آن در نشاط اجتماعی گفت: فوتبال یک رشته پر طرفدار در دنیا است که موجب نشاط و شادی مردم می‌شود. در ایران چند ده میلیون نفر مردم را داریم که اوقات فراغت خود را با فوتبال پر می‌کنند. بارها در جلسات مسوولان کشوری گفتم که هزینه ما برای ورزش به خصوص فوتبال برای پر کردن اوقات فراغت مردم با ابزار سالم در مقایسه با هزینه‌های سایر عرصه‌ها و رشته‌ها یک به چند است. هزینه 16 تیم لیگ برتری در یک سال که اوقات فراغت 60 میلیون نفر را فراهم می ‌کند، در حدود 400 میلیارد تومان است.

** سند باشگاه های پرسپولیس و استقلال به نام فدراسیون فوتبال است

دیگر سخنران مجمع عمومی فدراسیون فوتبال «احمد براتی» رییس کمیته تدوین مقررات بود. او در خصوص خصوص مالکیت دو باشگاه پرسپولیس و استقلال گفت: این مساله باید به طور شفاف بررسی شود. این طور نیست که مالک این دو باشگاه پرسپولیس و استقلال باشند چون سند ها به نام فدراسیون فوتبال است و طبق قانون برای فدراسیون است. حالا دو باشگاه باید مستندات را ارائه کنند.

در حالی که صحبت های براتی به عنوان یک حقوقدان فوتبالی در خصوص مالکیت سرخآبی ها مهم بود اما صدای او در ویدئو کنفرانسی که برای خبرنگاران تدارک دیده شده بود، قطع شد تا هم شنیدن ادامه صخنان وی میسر نشود و هم صدای خبرنگاران در بیاید.

هر چند که بحث بازنشستگی برخی اعضا و سخنان براتی موجب پرسش های حاشیه ای در ذهن خبرنگاران شد اما در پایان مجمع رئیس فدراسیون فوتبال اظهار داشت: یکی از بهترین مجامعی بود که طی چهارده سال حضور من در فدراسیون و قبل‌تر از آن در اتحادیه فوتبال برگزار شد. این مراسم بی‌حاشیه ترین و پرحرف‌ترین مراسم بود و همه در آن‌جا صحبت کردند.

«محمدرضا داورزنی» معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزیر ورزش نیز در پایان مجمع عمومی فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که حضور وی و وزیر ورزش در این جلسه موجب به وجود آمدن شائبه شده است، اظهار داشت: در دستورالعمل فیفا نیامده که مسئولی از ورزش در مجامع فدراسیون ها حضور نیابد. اساسنامه مجمع تعیین کرده که اهالی مجمع چه کسانی هستند که وزیر و معاونش عضو مجمع هستند.

در این مجمع با تایید اعضای، سازمان اقتصادی فوتبال کشور تصویب شد؛ سازمان با رای گیری و موافقت تمامی اعضای مجمع مورد تصویب قرار گرفت.

مجمع عمومی عادی فدراسیون فوتبال صبح امروز (یکشنبه) در هتل المپیک برگزار شد.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین