|
|
امروز: يکشنبه ۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۶
کد خبر: ۲۵۴۷۰۹
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۲
فقط کشتارگاه هایی که کد IR دارند می توانند محصولات خود را به خارج از کشور صادر کنند و امیدوارم تعداد این کشتارگاه ها افزایش یابد.
 وزیر جهاد کشاورزی گفت: سالانه ۲.۴ میلیون تن گوشت طیور در کشور تولید می می شود که ۲.۳ میلیون تن آن مربوط به گوشت مرغ است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، محمود حجتی امروز در مراسم افتتاح همزمان ۶۷ طرح بخش کشاورزی استان سمنان که با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شد،با بیان این مطلب، تصریح کرد:ایران در تولید گوشت مرغ جزو هفت کشور اول جهان است.

وی مصرف سرانه گوشت مرغ در کشور را سالانه ۲۷ تا ۳۰ کیلوگرم عنوان و خاطرنشان کرد: میزان تولید گوشت طیور در کشور از حدود ۱۵۰ هزار تن در اول انقلاب با رشد ۱۶ برابری به ۲.۴ میلیون تن در سال جاری افزایش یافته است.

حجتی گفت: تولید مرغ تخم گذار در استان سمنان از ۱۰ هزار و ۵۰۰ تن در سال ۹۲ با رشد ۱۰۰ درصدی به ۲۱ هزار تن در سال جاری رسیده است.

وزیر جهاد کشاورزی بر ضرورت برندسازی، تقویت زنجیره های تولید و عرضه محصولات در بازارهای جهانی تاکید کرد و گفت: در حال حاضر ۳۰ درصد گوشت مرغ کشور در قالب زنجیره تولید می شود.

حجتی، تقویت زنجیره تولید در صنعت مرغداری کشور را ضروری دانست و خاطرنشان ساخت: بخشی از التهابات بازار به خاطر نبود زنجیره تولید است که باید این زنجیره ها به ویژه توسط تعاونی ها ایجاد شود.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به فعالیت ۲۷۰ کشتارگاه صنعتی طیور در کشور، اظهار داشت: از این تعداد ۶۴ کشتارگاه دارای کد IR هستند که این کشتارگاهی که امروز توسط معاون اول رئیس جمهور افتتاح شد،یکی از آنهاست.

وی ادامه داد: فقط کشتارگاه هایی که کد IR دارند می توانند محصولات خود را به خارج از کشور صادر کنند و امیدوارم تعداد این کشتارگاه ها افزایش یابد.

یادآور می شود،پیش از این مراسم، کشتارگاه صنعتی طیور شرکت سیمرغ ممتاز آسیا در بخش ایوانکی شهرستان گرمسار با حضور معاون اول رئیس جمهور، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور و وزیر جهاد کشاورزی به بهره برداری رسید.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین