|
|
امروز: جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۸
کد خبر: ۲۵۴۶۹۲
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۴
پاول میفسود سفیر اکردیته جدید کشور مالت در تهران نیز در این دیدار با تقدیم استوارنامه خود به رییس جمهوری اسلامی ایران، خاطرنشان کرد: روابط دو کشور دیرینه بوده و همه تلاش دولت من این است که سطح این روابط بیش از پیش توسعه یابد.
  رییس جمهوری، روابط ایران و کنگو را همواره دوستانه توصیف کرد و گفت: اراده جمهوری اسلامی ایران بر توسعه مناسبات تجاری، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی با این کشور است.

 پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام و المسلمین «حسن روحانی» امروز- شنبه- هنگام دریافت استوارنامه لوک ژوزف اوکیو سفیر آکردیته جمهوری کنگو در ایران، جایگاه جغرافیایی این کشور در قاره آفریقا را در توسعه همکاری‌های فی ما بین حائز اهمیت دانست.

وی اظهار داشت: باید از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود در دو کشور برای گسترش روابط و مناسبات تجاری، اقتصادی و سرمایه‌گذاری تهران - برازاویل استفاده کنیم.

ژوزف اوکیو سفیر آکردیته جمهوری کنگو نیز در این دیدار ضمن تقدیم استوارنامه خود به رییس جمهوری اسلامی ایران خواستار توسعه و تقویت روابط و همکاری‌های همه جانبه ایران با این کشور شد.



**اروپا باید خلاء خروج آمریکا از برجام را جبران کند

همچنین رییس جمهوری اسلامی ایران امروز هنگام دریافت استوارنامه سفیر اکردیته جدید مالت در تهران اظهار داشت: ما بعد از توافق هسته ای دور جدیدی از روابط بسیار خوب را با کشورهای اروپایی شروع کردیم و روابط با کشور مالت نیز در طول سال های گذشته روابط بسیار خوبی بوده است.

روحانی خاطرنشان کرد: ظرفیت های بسیار خوبی برای توسعه روابط دو کشور وجود دارد که امیدواریم از این ظرفیت ها استفاده شود.

وی افزود: اراده لازم برای توسعه روابط اقتصادی و سیاسی بین دو کشور وجود دارد و امیدواریم در دوره فعالیت سفیر جدید این کشور در تهران شاهد توسعه روابط بین دو کشور باشیم.
رییس جمهوری تصریح کرد: بعد از تخلف آمریکا و اقدام غیر قانونی این کشور در خروج از توافق هسته ای، انتظار این است که اتحادیه اروپا این خلاء را جبران کند.

پاول میفسود سفیر اکردیته جدید کشور مالت در تهران نیز در این دیدار با تقدیم استوارنامه خود به رییس جمهوری اسلامی ایران، خاطرنشان کرد: روابط دو کشور دیرینه بوده و همه تلاش دولت من این است که سطح این روابط بیش از پیش توسعه یابد.

سفیر جدید مالت در تهران بر حمایت کشورش از برجام تاکید کرد و گفت: برجام نقشه راهی برای توسعه روابط دو جانبه و چند جانبه با اتحادیه اروپا است و مالت از این توافق حمایت می کند.

**تلاش ایران توسعه روابط با کشورهای آفریقایی است

«سلیمان کنه» سفیر اکردیته بورکینافاسو در تهران نیز امروز در جریان دیدار با رییس جمهوری اسلامی ایران استوارنامه خود را به وی تقدیم کرد.

رییس جمهوری در این دیدار با بیان این که روابط با کشورهای آفریقایی برای ما بسیار اهمیت دارد، گفت: تلاش جمهوری اسلامی ایران توسعه روابط با کشورهای آفریقایی است.

روحانی اظهارداشت: خوشحالیم که روابط تهران - وآگادوگو در مسیر توسعه است و اراده جمهوری اسلامی ایران تعمیق روابط دو کشور است.

وی با بیان این که ظرفیت های بسیار زیادی از جمله در زمینه خدمات فنی و مهندسی و اقتصادی برای همکاری با بورکینافاسو به عنوان دروازه روابط با غرب آفریقا وجود دارد، گفت: امیدواریم در دوره فعالیت شما به عنوان سفیر جدید در تهران، شاهد روابط صمیمانه تری بین دو کشور باشیم.

وی همچنین به سخنان سفیر جدید بورکینافاسو درمورد تلاش دولت این کشور برای مبارزه با گروه های تروریستی اشاره و خاطرنشان کرد: ما قربانی تروریسم هستیم و در طول 40 سال با تروریسم مبارزه کرده ایم و آمادگی داریم تجربیات خود را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم.

**تلاش برای ارتقای بیش از پیش روابط ایران و بورکینافاسو

سلیمان کنه سفیر اکردیته بورکینافاسو در تهران نیز در این دیدار گفت: روابط با ایران در سطح بسیار خوبی قرار دارد و همه تلاش من در این ماموریت ارتقای بیش از پیش روابط دو کشور در همه زمینه ها خواهد بود.

وی به تحولات اخیر در کشورش و تغییرات انجام شده در دولت و انتخاب رییس جمهوری جدید این کشور، اشاره کرد و گفت: چالش مهم ما، بحث گروه های تروریستی است و رییس جمهوری جدید بورکینافاسو برقراری صلح و امنیت در کشور را ماموریت اصلی خود قرار داده است .

سلیمان کنه خاطرنشان کرد: بورکینافاسو به عنوان عضو جامعه اقتصادی غرب آفریقا که با 16 کشور و 340میلیون نفر یک قطب اقتصادی است، برای توسعه روابط اقتصادی ایران با این منطقه تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین