|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۲۶
کد خبر: ۲۵۴۶۷۹
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۹
بر اساس گزارش منتشر شده، مشخص نشده است، پرونده‌ای که قرار بود منینگ در آن شهادت دهد مربوط به جولیان آسانژ است یا خیر، اما گفته می‌شود این پرونده مرتبط با ویکی لیکس بوده است.
 عامل درز اطلاعات محرمانه ارتش آمریکا به ویکی‌لیکس به اتهام اهانت به دادگاه به دلیل خودداری از ادای شهادت درباره بنیانگذار ویکی‌لیکس در برابر هیئت منصفه دادگاه روانه زندان شد.

 ‌به نقل از خبرگزاری رویترز،  چلسی منینگ در ماه ژانویه احضاریه‌ای از دادگاه آمریکا دریافت کرده بود.

او روز چهارشنبه در دادگاه در برابر هیئت منصفه حاضر شد اما با متوسل شدن به متمم‌های یکم، دوم و ششم قانون اساسی از ادای شهادت در دادگاه خودداری کرد.

دادگاه به او اعلام کرده است، یا با تغییر نظرش درباره این پرونده شهادت می‌دهد و یا تا پایان عمر هیئت منصفه در زندان می‌ماند.

این‌ در حالی است که ماندن وی در زندان به خاطر اینکه او تراجنس است، به خاطر امنیت و سلامتشن خطرناک است.

بر اساس گزارش منتشر شده، مشخص نشده است، پرونده‌ای که قرار بود منینگ در آن شهادت دهد مربوط به جولیان آسانژ است یا خیر، اما گفته می‌شود این پرونده مرتبط با ویکی لیکس بوده است.

باراک اوباما، رئیس جمهوری سابق آمریکا در ژانویه سال میلادی گذشته و تنها چند روز پیش از ترک کاخ سفید با عفو چلسی منینگ موافقت کرد. به این ترتیب، منینگ پس از طی هفت سال از مجموع ۳۵ سال محکومیت زندان، در مه ۲۰۱۷  آزاد شد.

چلسی منینگ، عامل درز اسناد محرمانه ارتش آمریکا به ویکی لیکس از زندان آزاد شد. باراک اوباما از تخفیف مجازات چلسی منینگ دفاع کرد.

افشاکننده اسرار دولت آمریکا همچنین اجازه تغییر جنسیت یافت. وی در سال ۲۰۱۳ به جرم افشای مکاتبات دیپلماتیک و گزارش‌های نظامی ارتش به ۳۵ سال حبس محکوم شد. او پس از صدور آن حکم، تغییر جنسیت داد. وی پیش از تغییر جنسیت با نام بردلی منینگ شناخته می‌شد.

منینگ در زمان درز آن اسناد در سال ۲۰۱۰ به ویکی‌لیکس به عنوان تحلیلگر اطلاعاتی ارتش آمریکا در عراق خدمت می‌کرد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین