|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۲۵۴۶۵۹
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۰
عاملی که می تواند نظام را از مشکلات موجود عبور دهد، جلوگیری از ریزش سرمایه های اجتماعی، اعتماد و امید مردم است. تقویت سرمایه های اجتماعی در حال حاضر یک ضرورت انکارناپذیر است و بسیاری از مشکلات کشور معطوف به قانون است.
 معاون پارلمانی رئیس جمهوری گفت: در حوزه اجرا دولت لایحه ای راجع به شفافیت و مدیریت تعارض منافع را تهیه کرده است که به زودی تقدیم مجلس می شود.

حسینعلی امیری روز شنبه در دیدار با نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری گفت: عاملی که می تواند نظام را از مشکلات موجود عبور دهد، جلوگیری از ریزش سرمایه های اجتماعی، اعتماد و امید مردم است. تقویت سرمایه های اجتماعی در حال حاضر یک ضرورت انکارناپذیر است و بسیاری از مشکلات کشور معطوف به قانون است.

امیری با اشاره به اینکه در زمینه اجرا مشکل زیادی وجود ندارد، بیان کرد: در موضوع اصول قانون نویسی اولین نکته، نیازسنجی واقعی است.

وی با با بیان اینکه انسان نیازمند ناظر است، عنوان کرد: مردم باید با احساس وظیفه و مطالبه گری بر کارها نظارت کنند و در این بخش نیاز به فرهنگ سازی بیشتری است.قانون گذاری، قانون نویسی و تصویب آن سه مقوله متفاوت هستند و برای حل ساختاری مشکلات، دولت نیاز به همکاری مجلس، قوه قضائیه و مردم دارد.

امیری با بیان اینکه همکاری ائمه جمعه به رفع مشکلات کمک خواهد کرد، ابراز داشت: کشور در حال حاضر درگیر یک نبرد تمام عیار اقتصادی و رسانه ای است و ضرورت موضوعات مطرح شده بسیار زیاد است.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین