|
|
امروز: يکشنبه ۱۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۲۵۴۶۳۸
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۸
این مجتمع تولیدی قادر است 200 هزار تن باتری فرسوده صنعتی و خودرویی را با دانش روز و مدرن و مطابق استانداردهای ملی و بین‌المللی محیط‌ زیست بازیافت کند.
بزرگترین واحد صنعتی و معدنی مکانیزه تولید سرب کشور در آرادان با حضور اسحاق جهانگیری افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

 بزرگترین واحد صنعتی و معدنی مکانیزه تولید سرب کشور و فاز اول اکتشاف و بهره‌برداری از معدن مس طرود و نوسازی قدیمی‌ترین صنعت ذوب مس کشور در سازمان توسعه منابع انرژی وزارت دفاع با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و رحمانی وزیر صنعت معدن و تجارت صبح امروز (شنبه) ۱۸ اسفند ماه در شهرستان آرادان افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

سازمان توسعه منابع انرژی پروژه مهم و استراتژیک تولید سرب و مس را در یک بازه زمانی کوتاه و با هزینه یک‌سوم مشابه خارجی آماده افتتاح و بهره‌برداری کرده است.

اجرای این پروژه مهم در سه فاز سه‌گانه طراحی شده که فاز یک و دو آن مرتبط با زنجیره تولید سرب و فاز سوم آن امروز افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

این مجتمع تولیدی قادر است 200 هزار تن باتری فرسوده صنعتی و خودرویی را با دانش روز و مدرن و مطابق استانداردهای ملی و بین‌المللی محیط‌ زیست بازیافت کند.

اهمیت این واحد صنعتی از آن رو است که تا پیش از این در کشورمان شاهد خام‌فروشی سرب در بخش معدن بودیم که امروز و با افتتاح این پروژه این مواد معدنی به محصول نهایی تبدیل می‌شود.

به گزارش ایسنا، جهانگیری و وزرای دفاع و صنعت، معدن و تجارت از مراحل تولید مس در مجتمع فجر ۲ بازدید کردند.

خوراک تولید ذخیره‌سازها 300 میلیون آمپرساعت در بخش صنعت و 10 میلیون دستگاه باتری خودرویی که نیاز کشور است که در این مجموعه امکان تولید پیدا می‌کند.



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین