|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۲
کد خبر: ۲۵۴۶۲۰
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۶
معاون فرهنگی سپاه پاسداران گفت: امروز آمریکا جرأت حمله به یک کشور دسته سوم را ندارد چه برسد به این‌که بخواهد به جمهوری اسلامی ایران حمله کند.
 معاون فرهنگی سپاه پاسداران گفت: امروز آمریکا جرأت حمله به یک کشور دسته سوم را ندارد چه برسد به این‌که بخواهد به جمهوری اسلامی ایران حمله کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی «تدبیر و امید»؛  سردار محمدرضا نقدی در یادواره شهید همت در شهرضا با بیان اینکه باید از مکتب شهید همت درس گرفت، اظهار داشت: ولایت‌مداری نخستین و مهمترین ویژگی شهید همت بود، شهید همت همه وجودش عشق به ولایت بود و همه آرمانش این بود که رهبرش چه گفته است.

به نوشته تسنیم، وی با بیان اینکه وقتی امام خمینی(ره) به رزمندگان فرمان دادند که در گذرگاه خیبر ایستادگی کنند، شهید همت تا لحظه شهادت به فرمان امام(ره) عمل کرد، افزود: هر ارتشی در آن وضعیت با آن معبرهای تنگ و آتش دستور عقب‌نشینی صادر می‌کرد اما زمانی که شهید همت پیام امام راحل را شنید و فهمید که امام از او خواسته ایستادگی کند، ایستاد و در راه عشق به اجرای فرمان ولایت جان خود را تقدیم کرد.

ترس در وجود شهید همت جایی نداشت

معاون فرهنگی سپاه پاسداران با بیان اینکه شجاعت، ویژگی دیگر شهید همت بود، گفت: ترس در وجود شهید همت جایی نداشت، در میدان جنگ بدون هیچ ترسی می‌جنگید، باید این شجاعت را از او یاد گرفت.

وی با اشاره به اینکه باید با نگاه شهید همت به ولایت، سر از پا نشناخت و فرمان ولایت را در دستور کار خود قرار داد، بیان کرد: ساده‌زیستی و دور بودن از تعلقات دنیا خصوصیت دیگر شهید همت بود، این شهید بزرگوار مظهر ساده‌زیستی بود.

سردار نقدی با تأکید بر این‌که محبت شهید همت به بسیجیان سبب شد که بعد از شهادتش، بسیجیان خاطرات او را به مردم منتقل و این موج محبت را در مردم نهادینه کنند، تصریح کرد: شهید همت، فرمانده‌ای بود که شب‌ها در آسایشگاه و خیمه‌های بسیجیان گشت می‌زد تا اگر پتویی از روی یک بسیجی کنار رفته بود روی او بکشد.

مکتب شهید همت، مکتب سادگی و اخلاص است

وی با بیان اینکه شهید همت وقتی از شهر به منطقه برمی‌گشت ناشناس سوار یک وانت می‌شد و وارد قرارگاه می‌شد، این فروتنی‌ها و سادگی‌ها همت را همت کرد، خاطرنشان کرد: مکتب شهید همت، مکتب سادگی، اخلاص، تواضع و فروتنی است و امروز باید راه شهید همت را ادامه دهیم.

معاون فرهنگی سپاه پاسداران با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران به چند هزار سال اختناق و دیکتاتوری در کشور ما پایان داد و ملت ایران را از حقارت و وابستگی نجات داد، افزود: در دوران پهلوی نفت ایران توسط بیگانگان غارت می‌شد، 6 میلیون بشکه نفت صادر می‌کردیم که 50 درصد آن را کنسرسیوم نفت متشکل از کشورهای خارجی می‌برد و بخش عمده دیگر آن هم صرف خوش‌گذرانی شاه می‌شد و در مقابل مردم ما در فقر بودند.

وی با بیان اینکه 70 درصد مردم ایران تا پیش از انقلاب در روستاها و در شرایطی که آب و برق و بهداشت نداشتند زندگی می‌کردند، گفت: در شهرها هم وضع زندگی مردم نامناسب بود و جاده ماشین‌رو نداشتند.

پیروزی انقلاب اسلامی مردم را از خفقان، وابستگی وحقارت نجات داد

سردار نقدی گفت: پیروزی انقلاب اسلامی مردم را از خفقان، وابستگی و حقارت نجات داد و برای ملت ما استقلال، آزادی و مردم‌سالاری آورد.

وی با اشاره بیانیه گام دوم انقلاب گفت: باید بیانیه گام دوم انقلاب را مرور کنیم و ببینیم رهبر معظم انقلاب از ما چه می‌خواهد و اگر مردم آن را بخوانند و به اجرا بگذارند تمام مشکلات جامعه یکی پس از دیگری برطرف می‌شود.

معاون فرهنگی سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: برخی افراد در تحلیل‌های غلط به مردم اینگونه القا می‌کنند اگر آمریکا اراده کند می‌تواند نیروهای مسلح ایران را با فشار یک دکمه نابود کند، این در حالی است که آمریکایی‌ها اگر توان نظامی قابل توجهی داشتند، حزب‌الله لبنان و حماس را نابود می‌کردند.

وی با بیان اینکه بر اساس فرموده رهبر معظم انقلاب، برخی افراد با تحلیل‌های غلط مشکلات کشور را ناشی از استکبارستیزی و چاره حل آنها را در سازش با دشمن می‌دانند، بیان کرد: امروز آمریکا جرأت حمله به یک کشور دسته سوم را ندارد چه برسد به این‌که بخواهد به جمهوری اسلامی ایران حمله کند.

سردار نقدی با بیان اینکه مشکل اصلی امروز کشور مشکلات اقتصادی است، گفت: مشکلات اقتصادی در قیاس با دیگر مشکلات نظیر مبارزه با شاه، جنگ تحمیلی و بازسازی کشور که از ابتدای انقلاب داشتیم و با دست خالی توانستیم بر آنها غلبه کنیم، ساده‌ترین مشکل است.

وی با اشاره به اینکه انرژی، مواد اولیه، نیروی انسانی، علم و ثروت از مؤلفه‌های مورد نیاز برای داشتن اقتصاد مولد است، تصریح کرد: تمام مؤلفه‌های مورد نیاز برای داشتن یک اقتصاد قدرتمند را در داخل کشور داریم و تنها نیاز است رویکردمان را تغییر بدهیم و نگاه‌مان به خودمان باشد.

معاون فرهنگی سپاه پاسداران با بیان تفکر اینکه رشد اقتصادی در وابستگی به خارج است اشتباه است، خاطرنشان کرد: باید از بیگانگان قطع امید کنیم و اعتماد به نفس داشته باشیم و به سراغ ظرفیت‌های خودمان برویم.

وی با تأکید بر اینکه باید اقتصاد مقاومتی مورد تأکید مقام معظم رهبری را اجرایی کنیم، تصریح کرد: به جای مذاکره و کنار آمدن با دشمن و دل بستن به برجام به ظرفیت‌های درونی اتکا کنیم همه مشکلات اقتصادی رفع می‌شوند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین