|
|
امروز: دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۲۵۴۴۶۹
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۹
مبلغ فاینانس پروژه قطار برقی مشهد-گلبهار-چناران ١٨۶ میلیون یورو و تأمین‌کننده آن کشور چین است و طی قراردادی که با آن کشور منعقد شد،‌ ٨۵ درصد این فاینانس توسط سرمایه‌گذار چینی و ١۵ درصد توسط کارفرما یعنی وزارت راه و شهرسازی تأمین می‌شود.
‌کلنگ عملیات اجرایی تونل قطار سریع السیر برقی مشهد-گلبهار با حضور وزیر راه و شهرسازی زده شد.

 محمد اسلامی از روند عملیات اجرایی پروژه قطار سریع السیر برقی مشهد- گلبهار بازدید و کلنگ عملیات اجرایی تونل این قطار را به زمین زد.

این تونل به طول ۴ کیلومتر و با اعتبار ۳۵۰ میلیارد تومان اجرا خواهد شد.

در این مراسم هومن گریوانی، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید گلبهار با بیان اینکه تاکنون ٢٠٠ میلیارد تومان برای تملک زمین‌ها و عملیات اجرایی پروژه قطار برقی مشهد-گلبهار-چناران هزینه شده، اظهار کرد: چون پیشرفت کار مناسب بوده، این پروژه جزو پروژه‌های اولویت‌دار وزارت راه و شهرسازی در جذب فاینانس خارجی قرار گرفته است.

وی افزود: مبلغ فاینانس پروژه قطار برقی مشهد-گلبهار-چناران ١٨۶ میلیون یورو و تأمین‌کننده آن کشور چین است و طی قراردادی که با آن کشور منعقد شد،‌ ٨۵ درصد این فاینانس توسط سرمایه‌گذار چینی و ١۵ درصد توسط کارفرما یعنی وزارت راه و شهرسازی تأمین می‌شود.

گریوانی تصریح کرد: با پیگیری‌های انجام‌گرفته ١۵٠ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی به این پروژه اختصاص یافت تا برای فاینانس هزینه شود و ان‌شاءلله تا پایان سال ١۴٠٠ این پروژه به اتمام می‌رسد.


منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین