|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۴:۲۱
کد خبر: ۲۵۴۴۳۷
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۷
در این راستا از هفته های گذشته، تصمیم گرفته شد که تامین و توزیع خوراک دام از بدو واردات با اطلاع و نظارت سازمان جهاد کشاورزی استان و بر اساس ظرفیت و نیاز مرغداری های هر استان،صرفا از طریق تعاونی ها، اتحادیه ها و تشکل های مورد تایید، صورت گیرد.
وزیر جهاد کشاورزی بر ضرورت ایجاد زنجیره تولید توسط تعاونی ها برای حذف دلالان و حل مشکلات مرغداران تاکید کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، همزمان با سفر رئیس جمهوری به استان گیلان، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در نشستی صمیمی با جمعی از فعالان بخش کشاورزی از جمله مرغداران، نوغانداران، گلخانه داران و صنوبرکاران در شهرستان صومعه سرا، تصریح کرد:برای نجات صنعت مرغداری و حل مشکلات مرغداران باید دست دلالان در تامین، توزیع و عرضه خوراک دام و سایر نهاده ها قطع شود و تعاونی ها، اتحادیه ها و انجمن ها و صنف خود در درون خانواده و از ابتدا تا انتهای زنجیره تولید با هم همکاری کنند و برای تامین و توزیع نهاده ها راسا وارد عمل شوند.

وی خاطرنشان کرد:در این راستا از هفته های گذشته، تصمیم گرفته شد که تامین و توزیع خوراک دام از بدو واردات با اطلاع و نظارت سازمان جهاد کشاورزی استان و بر اساس ظرفیت و نیاز مرغداری های هر استان،صرفا از طریق تعاونی ها، اتحادیه ها و تشکل های مورد تایید، صورت گیرد.

توسعه زراعت چوب و صنوبرکاری از برنامه های وزارت جهاد کشاورزی

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه این نشست با بیان این که توسعه زراعت چوب و صنوبرکاری در کنار سیاست کلی حفظ عرصه های جنگلی، از جمله برنامه های مورد تایید این وزارت است،افزود: سازمان جنگل ها و مراتع آمادگی دارد علیرغم برخی موانع و مشکلات با متقاضیان و فعالان طرح های زراعت چوب همکاری کند.

حجتی تصریح کرد:به سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان دستور داده شده تا با همکاری شرکت شهرک های کشاورزی و سایر دستگاه های ذی ربط  مشکلات گلخانه های منطقه را بررسی و حل کنند.

وی با اشاره به این که صنعت ابریشم و نوغانداری از جمله فعالیت هایی است که بالا رفتن قیمت ارز به رونق فعالیت آنها کمک کرده است،گفت که فعالان این صنعت می توانند در شرایط جدید وضعیت تولید و صادرات محصولات خود را ارتقا دهند.

وزیر جهاد کشاورزی یادآور شد: با پیگیری ها انجام شده برخی موانع و مشکلات شرکت کرم ابریشم در آستانه حل شدن است اما توسعه و احیای نوغانداری در گیلان و سراسر کشور متضمن توجه جدی به همه حلقه های زنجیره تولید از توتستان و نوغان تا فراوری ابریشم، ریسندگی و بافندگی محصولات ابریشمی و هدف گذاری برای صادرات است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین