|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۰۱
کد خبر: ۲۵۴۴۲۱
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۳
این فعال محیط زیست با تاکید بر کاشت گونه های کم آب بر، بر اشتغال زایی برای افراد جویای کار، گفت: می‌توان برای این افراد آموزش های لازم پرورش نهال های کم آب صورت گیرد که با پرورش آنها، این گونه ها را که متقاضیان زیادی دارند، به فروش برسانند.
فعال محیط زیست گفت: باتوجه به خطر ریزگردها، مردم به دنبال انگیزه های متخلفی برای کاشت نهال باشند برای مثال با تولد هر فرزند، یک درخت به شهر هدیه دهیم.

‌مجتبی گلسرخ در گفت و گو با ایسنا عنوان کرد:  مرسوم است که بسیاری از افراد به مناسبت های مهم زندگی شان از جمله ازدواج، فوت بستگان و تولد فرزندان شان نهالی را به عنوان یادبود طی یک حرکت نمادین می کارند که دارای ثمرات مثبتی است.

عضو هیئت مدیره انجمن حریم سبزوطن افزود: باتوجه به آب و هوای کویری و وجود ذرات پراکنده گرد وغبار و هچنین تنش آبی شدیدی که استان قم با آن موجه است، درختکاری از اهمیت ویژه ای برخوردار است، لذا همواره باید توجه داشت که مردم گونه های کم آب بر را بکارند.

این فعال محیط زیست با بیان اینکه درختکاری و حفاظت از فضاهای سبز نوعی از نذورات است، عنوان کرد: مردم باید آگاه شوند که خیر این نذورات بسیار زیاداست و منفعت آن شامل حال همگان می گردد.

گلسرخ با اشاره به شرایط اقلیمی استان قم، به نقش مراجع در تشویق مردم به کاشت نهال تاکید کرد و ادامه داد: از آنجایی که مراجع در استان قم دارای تاثیرگذاری زیادی در افکار عمومی هستند، شایسته است که بر لزوم درخت کاری تمام مردم تاکید بورزند.

وی عنوان کرد: شهرداری باید مکانی را برای کاشت نهال های یادبود مردم تهیه و به مردم نیز اعلام رسمی کند و افرادی که در خانه خود فضای سبز و مناسبی برای کاشت ندارند، به این محل مراجعه کنند.

گلسرخ با بیان اینکه در استان قم ریزگردها تبدیل به معضل مهمی شده اند، گفت: مردم به دنبال انگیزه های مختلف برای کاشت نهال باشند، مثلا با تولد هر فرزند، یک درخت به شهر هدیه دهیم.

وی با اشاره به نقش مهم شهرداری در ایجاد فضای سبز استان قم، بیان کرد: شهرداری طرح ایجاد فضای سبز حتی در ابعاد کوچک مقابل خانه ها را الزام آور کند.

گلسرخ با گلایه از برخی اقدامات شهرداری در حوزه فضای سبز عنوان کرد: بوستان بنیادی دارای درخت های کهنه و سازگار با اقلیم استان قم بود ولی بدون هیچ توضیحی از سمت شهرداری، قطع شدند؛ همچنین به چه دلیل در بوستان علوی از گونه های گیاهی بسیار آب بر و فصلی استفاده می شود؟

این فعال محیط زیست با تاکید بر کاشت گونه های کم آب بر، بر اشتغال زایی برای افراد جویای کار، گفت: می‌توان برای این افراد آموزش های لازم پرورش نهال های کم آب صورت گیرد که با پرورش آنها، این گونه ها را که متقاضیان زیادی دارند، به فروش برسانند.

گلسرخ ‌با تاکید بر نقش شهرداری در کاشت نهال عنوان کرد: در این راستا سمن های محیط زیست و رسانه ها نیزباید نقشی پویا داشته باشند.

وی ‌خاط‌رنشان کرد: مردم می توانند در پشت بام خانه هایشان باغچه یا گلخانه ایجاد کنند که جدا از اینکه در بسیاری از اقلام به خودکفایی می رسند، با گسترش آن‌ م‌یتوانند درآمدزایی نیز انجام دهند.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین