|
|
امروز: پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۲۵۴۴۱۰
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۴:۴۰
نماینده مردم دامغان در مجلس بابیان اینکه ۱۸ استان کشور درگیر خشکسالی هستند، گفت: دانشگاه‌ها با به‌کارگیری علوم جدید به تأمین منابع آب کمک کنند.
 نماینده مردم دامغان در مجلس بابیان اینکه ۱۸ استان کشور درگیر خشکسالی هستند، گفت: دانشگاه‌ها با به‌کارگیری علوم جدید به تأمین منابع آب کمک کنند.

به گزارش مهر، ابوالفضل حسن بیگی در مراسم افتتاحیه سومین همایش ملی علوم زیستی در دانشگاه واحد دامغان ضمن بیان اینکه خشکسالی نه تنها سمنان بلکه ۱۸ استان کشور را تهدید می‌کند، ابراز داشت: دانشگاه‌ها با به‌کارگیری علوم و فنون جدید می‌توانند ضمن پیشگیری از مهاجرت ایرانی‌ها به سایر سرزمین‌ها به تأمین منابع آب بسیار کمک کنند.

وی ضمن بیان اینکه نقش دانشگاه‌ها در تأمین و حفظ منابع آب کشور غیر قابل انکار است، اضافه کرد: در شرایطی که بیش از ۱۰۰ واحد آموزشی در کشور نبود امروز به جایگاهی رسیدیم که از نظر واحدهای دانشگاهی بسیار غنی هستیم لذا می‌بایست این سرمایه‌های ارزشمند را در مسیر درست هدایت کرد.

نماینده مردم دامغان در مجلس ضمن بیان اینکه با مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان و برخورداری از منابع و فضا و نیروی انسانی می‌توان نیازهای کشور را برطرف کرد، ابراز داشت: دانشگاه‌ها مهد تولید علم هستند و می‌بایست در شرایط خشکسالی و کمبود منابع آبی این مراکز آموزشی در کنار دولت قرار گیرند و به حفظ منابع آب موجود کمک کنند.

حسن بیگی بابیان اینکه انتقال آب دریای خزر با کمترین تبعات زیست محیطی انجام خواهد شد، تصریح کرد: در برخی رسانه‌ها خزر را با ارومیه قیاس می‌کنند که از نظر وسعت، ابعاد و محل قرارگیری به هیچ وجه قابل قیاس نیستند و دغدغه‌های زیست محیطی را نخواهد داشت.

وی ضمن بیان اینکه باوجود آب در استان‌های کویری می‌توان شاهد شکوفایی کشور باشیم، اضافه کرد: در بخش پسته اقدامات خوبی در دانشگاه دامغان صورت گرفت که انتظار می‌رود با توجه به در اختیار داشتن ۱۲۰ هکتار زمین در حوزه زیست محیطی، تولیدات گلخانه‌ای، صنعت و اقتصاد بتواند از نیروی انسانی و امکانات به نحو مطلوب استفاده کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین