|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۲۵۴۳۹۹
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۰
حجتی اظهار کرد: تعداد ۲ طرح زراعت چوب (گونه های سریع الرشد صنوبر کاری) در سطح ۵۹۰ هکتار با اعتبار حدود ۱۵ میلیارد تومان با سرمایه گذاری بخش خصوصی با اشتغال زایی ۳۱ نفر به بهره برداری می رسد.
 ۱۷طرح عمرانی و تولیدی بخش کشاورزی استان گیلان با فرمان رئیس جمهوری و توسط وزیر جهاد کشاورزی به طور همزمان بهره برداری و یا عملیات اجرایی آن آغاز شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در آیین افتتاح همزمان این طرح ها که به صورت ویدئو کنفرانس در شهرستان رشت برگزار شد، اظهار داشت:در این سفر تعداد ۱۷ طرح در قالب ۸۴۰ پروژه عمرانی و تولیدی در زیر بخش های آب و خاک، صنایع تبدیلی و تکمیلی، باغبانی، دام و طیور، شیلات، منابع طبیعی آبخیزداری با اعتباری بالغ بر ۹۱۲ میلیارد تومان از محل منابع عمومی، تسهیلات بانکی و سرمایه گذاری بخش خصوصی با اشتغالزایی تعداد ۳۱۶۳ نفر در استان، افتتاح و یا عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

وی درباره برخی از پروژه های مهم و موثر در توسعه اقتصادی و کشاورزی استان،تصریح کرد:  تعداد ۱۷۹ پروژه شبکه های آبیاری و زهکشی، تجهیز و نوسازی اراضی و طرح های کوچک تامین آب در سطح ۱۳ هزار هکتار با اعتبار ۷۸ میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.

حجتی با اشاره به این که تعداد ۲۲۰ پروژه سامانه های نوین آبیاری در سطح ۲۶۰۰ هکتار با اعتبار ۱۸میلیارد تومان به بهره برداری خواهد رسید،خاطرنشان کرد:از اول انقلاب تا پایان سال ۹۱ در استان ۱۰۴۲۶ هکتار آبیاری تحت فشار اجرا و از سال ۹۲ تاکنون نیز ۶۳۱۲ هکتار (معادل ۶۰درصد) در این دولت انجام شده است.

وی گفت:تعداد ۴۱ پروژه صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی با اعتبار ۱۵۳ میلیارد تومان و با اشتغالزایی ۵۴۷ نفر به بهره برداری می رسد که با افتتاح این پروژه ها ظرفیت اسمی نگهداری و فرآوری محصولات کشاورزی در استان از ۱.۷ میلیون تن در سال ۹۱ به ۲.۳ میلیون تن افزایش می یابد.

حجتی اظهار کرد: تعداد ۲ طرح زراعت چوب (گونه های سریع الرشد صنوبر کاری) در سطح ۵۹۰ هکتار با اعتبار حدود ۱۵ میلیارد تومان با سرمایه گذاری بخش خصوصی با اشتغال زایی ۳۱ نفر به بهره برداری می رسد.

وی خاطرنشان ساخت: هدف اصلی توسعه زراعت چوب، تامین بخشی از چوب صنعتی مورد نیاز صنایع سلولزی کشور و ارتقای ضریب حفاظتی جنگل ها و جایگزینی ممنوعیت برداشت چوب های جنگلی از جنگل های شمال می باشد.

حجتی افزود: این طرح تاکنون در سطح ۷۲ هزار هکتار اجرا شده که حدود ۴۹ هزار هکتار آن (معادل ۶۷ درصد) در این استان بوده است و عمده فعالیت آن با مشارکت مردم و بخش خصوصی پیگیری و اقدام می شود.

وی بیان کرد: تعداد ۱۹ طرح آبخیزداری به مساحت ۴۴ هزار هکتار با اعتبار ۱۵.۵ میلیارد تومان در سطح استان به بهره برداری می رسد.

 وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: تعداد ۳۳۹ واحد گلخانه ای کوچک مقیاس تولید گل و گیاهان زینتی، دارویی و سبزی و صیفی در سطح استان به بهره برداری می رسد.

حجتی یادآور شد: خوشبختانه توسعه گلخانه ها در دولت تدبیر و امید به خاطر صرفه جویی آب،بازدهی،اشتغالزایی و تولید بالا در این دولت مورد عنایت بوده است.

وی اضافه کرد: در همین رابطه گلخانه های کوچک مقیاس به دلیل سازگاری با نظام بهره برداری به صورت خرده مالکی و نزدیکی به سکونتگاه های انسانی (شهرها و روستاها) به ویژه در مناطق شمال مورد استقبال عموم بوده است و در مدت کوتاهی توسعه آن ها بیش از ۲۰۰۰ متقاضی داشته است.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به این که در این سفر عملیات اجرایی ۴  طرح آغاز می شود،گفت: طرح مطالعه و اجرای تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری در سطح ۲۰ هزار هکتار با اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان در طی سال های ۹۸ و ۹۹ آغاز خواهد شد.

حجتی بیان داشت: مطالعه، طراحی و آماده سازی زیرساخت های مجتمع ها و شهرک های کشاورزی در سطح ۱۱۰ هکتار با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان طی سال های ۹۸ و ۹۹ انجام می شود.

وی گفت: اجرای طرح بهسازی و احیاء آب بندان های استان به مساحت ۲۷۵۰ هکتار با اعتبار ۱۱۰ میلیارد تومان (سهم ملی/ استانی/ مشارکت مردمی)با هدف تامین آب مطمئن کشاورزی - مهار و کنترل سیلاب - تغذیه آب زیرزمینی - افزایش تولید آبزی پروری و توسعه گردشگری در قالب تفاهم سه جانبه فیمابین سازمان برنامه و بودجه - استانداران سه استان شمالی و وزارت جهاد کشاورزی در سال ۹۸و ۹۹ اجرا خواهد شد.

حجتی اظهار داشت: اجرای طرح احداث کارخانه جوجه کشی در سه نقطه با ظرفیت ۷.۵ میلیون قطعه در هر دوره  و طرح کشتارگاه صنعتی در دو نقطه با ظرفیت ۱۴۰۰۰قطعه در ساعت مجموعا با سرمایه گذاری حدود ۲۲۱ میلیارد تومان (سرمایه گذاری بخش خصوصی ۱۶۴.۶ میلیارد تومان و تسهیلات بانکی ۵۶.۴میلیارد تومان) و اشتغال زایی ۴۵۰ نفر آغاز می شود.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: طرحی که هم اکنون خدمت جناب عالی گزارش می شود یکی از پیشرفته ترین خطوط تولید خوراک طیور و آبزیان مدرن در کشور است و این طرح با ظرفیت سالانه ۱۱۰ هزار تن با حجم سرمایه گذاری ۳۸ میلیارد تومان (۲۳ میلیارد تومان سهم آورده شخصی سرمایه گذار و ۱۵ میلیارد تومان با استفاده از تسهیلات بانکی با اشتغالزایی مستقیم ۸۴ نفر انجام گرفته است.

قابل ذکر است سرمایه گذار این پروژه از اعضای فعال زنجیره تولید گوشت سفید می باشد که با افتتاح این پروژه زنجیره یکپارچه تولید این شرکت کامل می شود.

پس از ارائه گزارش وزیر جهاد کشاورزی، ۱۷ طرح عمرانی و تولیدی بخش کشاورزی استان گیلان با فرمان رئیس جمهوری به طور همزمان افتتاح و یا عملیات اجرایی آن آغاز شد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین