|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۱
کد خبر: ۲۵۴۳۲
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۶
یک مقام ارشد غربی به روزنامه وال استریت ژورنال گفته است که در صورت رفع نگرانیهای غرب در زمینه برنامه هسته‌ای ایران، آماده ارائه پیشنهاد کاهش قابل توجه تحریم‌ها هستیم.

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال از آغاز دور جدید مذاکرات اتمی تا دو هفته آینده خبر داد.

این روزنامه در ادامه به نقل از این مقام که نامش فاش نشده، نوشت: هنوز درباره شکل مذاکرات آینده تصمیم‌گیری نشده اما می‌تواند این نشست، جلسه‌ای بین محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا باشد.»

وی افزود: در ازای اجرای اقدامات قابل راستی‌آزمایی هسته‌ای توسط ایران که سبب رفع نگرانی‌های اصلی‌مان بشود، آماده ارائه پیشنهاد کاهش قابل توجه تحریم‌ها هستیم.

این خبر در حالی منتشر شده که ایران و گروه ۱+۵ در نیویورک هفتمین دور مذاکرات جامع بین طرفین را به پایان بردند؛ مذاکراتی که اخبار گهگاه ضد و نقیضی درباره پیشرفت و یا عدم پیشرفت در آن از سوی برخی مقامات عضو کشورهای ۱+۵ مطرح شد تا جایی که وزیر خارجه روسیه بر حل شدن ۹۵ درصد از موضوعات خبر داده بود.

از سوی دیگر خبرگزاری ریانووستی، امروز به نقل از محمد جواد ظریف گزارش داد: «دور جدید مشورت‌ها بین ایران و ۱+۵ تا ۱۰ روز آینده برگزار خواهد شد.»
مذاکرات فشرده درباره برنامه هسته‌ای ایران در حالی همچنان ادامه دارد که مقامات ایرانی بر وجود برخی اختلافات مهم در گفتگوهای هسته‌ای تاکید کرده و خبر داده‌اند.
منبع: فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین