|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۲۵۴۲۴۲
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۰
یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت: اگر موقوفات حوزه علمیه احیا شود زمینه استقلال کامل حوزه‌ها را فراهم می‌کند و لذا در این زمینه باید اقدام شود.
 یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت: اگر موقوفات حوزه علمیه احیا شود زمینه استقلال کامل حوزه‌ها را فراهم می‌کند و لذا در این زمینه باید اقدام شود.

به گزارش مهر، آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی شامگاه سه‌شنبه در دیدار حجت‌الاسلام سید مهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اظهار کرد: بزرگ‌ترین سرمایه اوقاف اعتماد مردم به آن است.

وی با بیان اینکه اگر مردم اعتماد پیدا کنند که در اوقاف بر طبق نیات واقفین عمل می‌شود، استقبال می‌کنند، افزود: یکی از مشکلات اوقاف در زمان‌های قبل این بوده که عده‌ای موقوفات را تملک کرده‌اند و به همین دلیل عده‌ای از افراد نسبت به وقف ذهنیت منفی ایجاد شده است.

این مرجع تقلید بیان کرد: باید به مستندسازی موقوفات توجه کرد و در این زمینه رسانه ملی وظیفه مهمی بر عهده دارد.

به محتوای قرآن باید بیش از ظاهر آن اهمیت داد

وی با بیان اینکه باید به محتوای قرآن بیش از ظاهر آن اهمیت داد، اظهار داشت: اخیراً دیده شده که عده‌ای افراد فقط به برخی جنبه‌های ظاهری در برنامه‌های قرآنی توجه می‌کنند و تنها به صوت و قرائت، حفظ و مانند آن اهمیت می‌دهند، در حالی که موضوع اصلی تدبر در آیات قرآن و عمل به آن است.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه بیراهه رفتن در برنامه‌های قرآنی امری است که نگرانی‌های جدی را به دنبال دارد، افزود: تمام برنامه‌های قرآنی همچون مسابقات قرآن، حفظ و ترتیل و امثال آن محترم است و مقدمه‌ای ارزشمند برای یک ارزش والاتر که همان عمل به محتوای قرآن است می‌باشد.

وی با اشاره به موقوفه خواری در کشور گفت: باید موقوفات غصب شده آزاد شوند که با این کار اعتماد مردم هم به اوقاف بیشتر خواهد شد.

خبررسانی را جدی بگیرید

این مفسر قرآن کریم ابراز کرد: برخی برای اموال خود شخصیت حقوقی درست کردند که ناشی از نقص در اعتماد سازی اوقاف است، شما هرچه می‌توانید در این جهت سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی کنید و در این راستا خبررسانی را جدی بگیرید.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه رعایت دقیق موازین شرعی در اوقاف و امور خیریه باید مورد توجه باشد، گفت: باید رعایت جنبه‌های دینی از هر جهت مورد تأکید باشد چرا که اوقاف با حق‌الناس سر و کار دارد.

وی با بیان اینکه موقوفات مربوط به حوزه‌های علمیه است و احیای آن را باید جدی گرفت، گفت: در حال حاضر یکی از مشکلات برخی حوزه‌ها این است که نیاز به بودجه دولت پیدا کردند، اصل این وابستگی نادرست است.

این مرجع تقلید بیان کرد: اگر موقوفات حوزه علمیه احیا شود زمینه استقلال کامل حوزه‌ها را فراهم می‌کند و لذا در این زمینه باید اقدام شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین