|
|
امروز: يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۰
کد خبر: ۲۵۴۰۹۷
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۴:۲۰
روزنامه ایتالیایی 'ایل جورناله' با اشاره به فرصت طلبی رژیم صهیونیستی در زمان تنش میان هند و پاکستان نوشت: اسرائیل با فروش جنگ افزار به دهلی نو، نفش کلیدی در دامن زدن به تنش میان دو کشور هسته ای هند و پاکستان ایفا می کند.
 روزنامه ایتالیایی 'ایل جورناله' با اشاره به فرصت طلبی رژیم صهیونیستی در زمان تنش میان هند و پاکستان نوشت: اسرائیل با فروش جنگ افزار به دهلی نو، نفش کلیدی در دامن زدن به تنش میان دو کشور هسته ای هند و پاکستان ایفا می کند.

به گزارش ایرنا، ایل جورناله افزود: درگیری میان دو کشور هسته ای هند و پاکستان در کشمیر ، اسرائیل را در شرایط ایفای نقشی کلیدی قرار داده است. هند از فناوری نظامی اسرائیلی برای مدرنیزه کردن نیروهای مسلح خود استفاده می کند و 49 درصد از بازار صادراتی سلاح های اسرائیل را به خود اختصاص داده است درحالی که پاکستان سلاح های خود را از چین می خرد و به همین دلیل سلاح های اسرائیلی نقش تعیین کننده ای در دامن زدن به جنگ ایفا می کنند.

این روزنامه نوشت: هند در سال های اخیر بیش از 20 میلیارد دلار خرج فناوری نظامی کرد که از اسرائیل وارد این کشور شد و در برنامه مدرنیزه کردن نیز نام شرکت های جنگی اسرائیل از جمله صنایع هوا و فضای اسرائیل، سیستم دفاعی پیشرفته رافائل، صنایع نظامی اسرائیل و 'البیت' دیده می شوند.

خریدهای نظامی هند از رژیم صهیونیستی شامل سیستم های رادار برای دفاع هوایی و برای جنگ الکترونیکی، موشک های میان برد دریایی، مهمات تانک ، توپ های 155 میلیمتری، سلاح های تهاجمی 'تاوور'، پهپادهای 'هرمس 900 ' و 'هرمس 450 ' و بویژه بمب های هدایت شده همانند آنچه در حملات هوایی در کشمیر پرتاب شد، می شود. اقدامی که باعث تنش میان دو کشور شد. در این حملات هوایی از بمب های دقیق 'اسپایس 1000' که توسط هواپیمای میراژ 2000 حمل می شد، استفاده شدند.

ایل جورناله افزود: در دیدار اخیر میان بنیامین نتانیاهو و مودی نخست وزیر هند، گفت وگوهای وسیعی درباره سیستم های دفاعی انجام شد. فروش سلاح اسرائیلی یک منبع مهم برای پرکردن یک سری شکاف ها در تشکیلات دفاعی هند محسوب می شود که ممکن است مجبور به مقابله با رقیبی همچون پاکستان شود که برای تقویت تشکیلات نظامی خود از فناوری چینی استفاده می کند.

ایل جورناله نوشت: به نوشته رسانه های اسرائیلی، هند ده ها میلیارد دلار برای مدرنیزه کردن نیروهای مسلح خود هزینه می کند و با بیش از یک میلیون نیروی دائمی و دو میلیون نیروی ذخیره، دو هزار فروند هواپیما از جمله 590 شکاری بمب افکن، 5 هزار تانک و 295 واحد دریایی از جمله دو ناو هواپیمابر، چهارمین ارتش پرقدرت جهان پس از آمریکا، روسیه و چین محسوب می شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین