|
|
امروز: جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۲۵۴۰۹۶
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۴:۰۰
معاون نمایندگی روسیه در سازمان ملل متحد ادعاهای انگلیس درباره حادثه مسمومیت شیمیایی سرگئی اسکریپال را فاقد مدارک معتبر و تایید ناشدنی دانست و گفت پس از یکسال هنوز نمی دانند چه کسی، چرا و چگونه این کار را انجام داده است.
 معاون نمایندگی روسیه در سازمان ملل متحد ادعاهای انگلیس درباره حادثه مسمومیت شیمیایی سرگئی اسکریپال را فاقد مدارک معتبر و تایید ناشدنی دانست و گفت پس از یکسال هنوز نمی دانند چه کسی، چرا و چگونه این کار را انجام داده است.

به گزارش ایرنا، دمیتری پولیانسکی در نشست خبری به مناسبت یکمین سالگرد حادثه سالزبری که در خاک انگلیس علیه افسر پیشین سرویس جاسوسی روسیه اتفاق افتاده بود، این مطلب را مطرح کرد.

وی افزود: ما تعداد زیادی موضوعات غیرقابل تایید و بی اعتبار داریم. آن چه بیشترین اهمیت را دارد این است که بعد از یکسال هنوز مشخص نشده است که چه کسی،چرا و چگونه این کار را انجام داده است.

معاون نمایندگی روسیه در سازمان ملل متحد ادامه داد: تمام تلاش های ما برای همکاری با انگلیس به طور کلی رد شده است، آنها نمی خواهند که گوش دهند. آنها تنها انتظار دارند گفته شود شخص رئیس جمهوری پوتین این کار را انجام داده یا او کنترل خود را بر روی کسانی که این کار را کرده اند، از دست داده است.
پولیانسکی اضافه کرد: از نظر انگلیس تنها اینها می تواند روی میز باشد و مابقی مردود است. نگران کننده تر از هر چیزی این است که ما هیچ اطلاعاتی درباره اسکریپال نداریم. آنها کجا هستند؟ تنها چیزی که ما دیده ایم یک فیلم ویدئویی که رویترز منتشر کرده است، دختر سرگئی متنی از پیش نوشته شده را خواند و کاملا مشخص بود که از یک متن ترجمه شده از انگلیسی است.
وی تصریح کرد: این متن از سوی یک نویسنده انگلیسی الاصل نوشته شده بود. این سوالی است که ما داریم، برای او چه اتفاقی افتاده است؟ آیا او و پدرش زنده هستند؟ هیچ اطلاعاتی در این زمینه نداریم.
سفیر روسیه در سازمان ملل متحد با بیان اینکه هیچ اطلاعاتی درباره بازداشت اجباری یا حتی ربایش این دو تبعه روسی در اختیار نداریم، گفت: همانگونه که می دانید هر دوی آنها گذرنامه روسی داشته اند.
پولیانسکی افزود: آنچه که می توانیم بگوییم این است که این مساله به هیچ وجه بین المللی نیست و شواهد مورد نیاز برای سازوکار های تایید شده تحت قوانین بین المللی را ندارد.
وی با بیان اینکه انگلیس تنها به کلماتی همچون احتمالا، به احتمال زیاد، شاید اکتفا کرده است، ادامه داد: هیچ شاهدی ارائه نشده است. این بسیار مهم است که بدانید اعمال تحریم ها بدون بررسی های کارشناسانه تنها برای بدنام کردن بین المللی انجام شد.
معاون نمایندگی روسیه در سازمان ملل متحد اضافه کرد: پیامد مستقیم آن بدترین کار کشورهای غربی در اخراج دیپلمات های همکار ما از هر دو طرف بود. این اقدام تنها برای نشان دادن همبستگی میان غربی ها بود که بدون هیچ مدرک قابل ملاحظه ای انجام شد.
پولیانسکی با اشاره به ابراز نگرانی معاون وزیر خارجه لهستان که متعاقب تلاش انگلیس برای همراهی آنها انجام شد، اظهار کرد: این روشنگر آن است که هر گام از این الگوی رفتاری مورد سوال ما است اما تنها این حس قوی وجود دارد که روسیه این کار را انجام داده است.
وی بار دیگر تاکید کرد که بعد از یکسال هنوز اطلاعاتی از این پرونده که انگلیس برای ایجاد کمپین ضد روسی ایجاد کرد، ارائه نشده است.
معاون نمایندگی روسیه در سازمان ملل متحد تصریح کرد: متهم کردن کشورهای دیگر برای جرایم دروغین یک سابقه تاریخی دارد بدون اینکه بتوانند یک شاهد معتبر را به افکار عمومی ارائه دهند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین