|
|
امروز: شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۸
کد خبر: ۲۵۴۰۸۱
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۴
مقامات هندی اعلام کردند که یک جنگنده سوخوی 39 نیروی هوایی هند روز دوشنبه یک پهپاد نظامی پاکستان در بخش مرزی 'بیکانر' در کشمیر را با استفاده از یک فروند موشک منهدم کرده است.
 مقامات هندی اعلام کردند که یک جنگنده سوخوی 39 نیروی هوایی هند روز دوشنبه یک پهپاد نظامی پاکستان در بخش مرزی 'بیکانر' در کشمیر را با استفاده از یک فروند موشک منهدم کرده است.

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای 'تایمز او ایندیا'، یک مقام نظامی هند که نخواست نامش فاش شود، گفت: این پهپاد پاکستان توسط رادار شناسایی شد و چند دقیقه پس از شناسایی، یک جنگنده هندی آن را سرنگون کرد.

به گفته مقامات هندی این دومین بار در شش روز گذشته است که یک پهپاد نظامی و جاسوسی پاکستان وارد حریم هوایی هند شده و مورد هدف قرار گرفته است.

در تاریخ 27 فوریه نیز هند یک پهپاد پاکستانی را در منطقه مرزی کوچ واقع در ایالت گجرات سرنگون کرد.

پس از بمباران پایگاه های شبه نظامی در خاک پاکستان توسط نیروی هوایی هند در تاریخ 26 فوریه، هند تمام پایگاه های نظامی خود را در امتداد مرزهای غربی با پاکستان درحالت آماده باش نگاه داشته است.

به دنبال حمله انتحاری 14 فوریه (25 بهمن) گروه تروریستی موسوم به «جیش محمد» به نیروهای هندی در پولوامای کشمیر و کشته شدن دستکم 41 تن از آنها به تنشی دنباله‌دار میان هند و پاکستان تبدیل شد.

جنگنده‌های هندی سه‌شنبه گذشته به مواضع گروه‌های تروریستی مستقر در پاکستان حمله کردند و به گفته مقامات هندی در این حمله 200 تا 300 نفر کشته شدند.

پس از آن، پاکستان یک فروند جنگنده میگ 21 نیروی هوایی هند را سرنگون کرد و خلبان آن را بازداشت نمود. ازسوی دیگر هند نیز یک فروند جنگنده اف 16 پاکستانی را هدف قرار داد.
اسلام آباد روز جمعه این خلبان را به هند تحویل داد.

در پی تشدید تنش بین اسلام‌آباد و دهلی‌نو، «عمران خان» نخست‌ وزیر پاکستان خطاب به‌طرف هندی گفت: بیایید مسیر جدیدی برای مذاکره بازکنیم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین